Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

06 juli 2010

Ockelbo, Ockelbo, Ockelbo

Tror att det är dags igen..
Har haft en välbehövlig paus på grund av flera anledningar.. En del otroligt tråkiga och jobbiga, men även av den enkla anledningen att det ju faktiskt gått och blivit sommar vilket medför mer ute-timmar och färre dator-timmar.

Jag har den senaste månaden spenderat större delen hemma i byn. Jag har bland annat firat min mor som fyllt år, varit med på firandet när en av ortens söner gifte sig med Sveriges Kronprinsessa (vet inte om ni hört om det men det var lite ståhej för några helger sedan ;) ), firat midsommar, träffat familj och vänner, jobbat och varit på den årliga marknaden. För att inte tala om att jag faktiskt har gjort mitt första av två år på utbildningen - vid den här tiden nästa år så är jag färdiggräddad Aktiveringspedagog!

För stunden så har jag och A besökare från byn här nere. Ena systersonen och hans bästa kompis är här över helgen vilket är jättekul. Det är sann underhållning för oss här nere. Så mycket galenskap de där två herrarna råkar ut för - tur för oss så är det villiga att dela med sig så vi får massor med goda skratt.. :)

Solen lockar och jag ska ta med mig en bok ut på balkongen och sätta mig.

En liten bildsammanfattning från den senaste tiden....



Släktträff i samband med mors födelsedag.. HELA familjen. :)









Klassisk musik i kyrkan i samband med Kronprinsessbröllopet.










Konsert i byn med blandade artister i samband med Kronprinsessbröllopet..






... På en åker - Ockelbostyle! ;)







Har fått se IKEA i Ockelbo, förmodligen första och enda gången. :)










Spelat Yatzy och fått Yatzy i 6:or på första slaget... :)










Vaknat upp och somnat till den här utsikten..








Träffat bästa vännen och hennes son...








Hur underbart söt är han inte?!













Fått ännu mer längtan efter barn.. :)

Inga kommentarer: