Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

24 februari 2008

The final judgement

Sista träningen med laget, sista matchen med laget.
Låter väldigt sorgligt - och missförstå mig rätt nu. Det är sorgligt, men samtidigt - tjejerna kommer säkert klara sig galant utan mig och jag kommer ha massa skoj framför mig ändå.. Ska försöka leta på någon lämplig klubb och lag där jag kan fortsätta med mitt boll-dribblande även i framtiden. Men det kommer nog få dröja till nästa säsong. Det är ju snart slut på denna säsong.

Sista träningen i fredags, riktigt kul träning, men hjälp! Jag måste ha tagit i mer än jag trodde och sen slarvade jag med strechen efteråt, för fy sjutton sen.. Jag kunde knappt röra mig! Lördagen var inte speciellt skoj den heller - mina vader, min högra höft och ryggen hade jag mer än gärna sålt billigt!
I övrigt så var lördagen mysig. Bror kom hem på förmiddagen från Ludvika där han jobbar. Jag var och gjorde lite ärenden och hälsade på min gamla dagmamma K och pappas faster K. Uppskattade besök eftersom båda hört på ryktes vägar om min flytt. Båda var glada för min skull och vi pratade massor. Minnen, drömmar och allmäna funderingar.. Varför respekteras inte gamla människor som förr? Det är så mycket kloka råd man får av dem!
Kvällen tillbringades hemma, med mor, far, bror, syster, svåger och syskonbarnen. God mat och avslappnad stämning
Söndagen då? Mycket vila och uppladdning - mestadels framför tv:n med Frasse liggandes på magen. Var väldigt trött idag, men till matchen lyckades jag komma igång och gjorde en helt okej insats. Skönt att få avsluta så - speciellt när hela laget gjorde det hela kanonbra! :)
Jag återkommer med recensionen från matchen sen.

Peace!

Inga kommentarer: