Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

19 januari 2010

Bio, bio och åter bio

Som jag skrev i förra inlägget så är jag ju för tillfället ute på LIA (Lärande i Arbete) och jag trivs jättebra där. Tyvärr så ligger jag hemma i feber idag och ska försöka kurera mig, vill inte missa dagar i onödan, dels för att det är så roligt och dels för att det är en nyttig erfarenhet att vara ute så här på praktik.

Ska spendera dagen så lugnt och stilla som möjligt, så tänkte faktiskt tappa upp ett bad, tända lite ljus och lägga mig i och läsa lite.. Det blåser utanför fönstret och när det viner så som det gör är det härligt att ligga i ett varmt bad och bara må gott.

En rekommendation förresten.. Sherlock Holmes, se den! Underfundig humor, Guy Richie som regisserat och Robert Downey Jr i huvudrollen.. Mmmm.. Trevligt.. :)
En annan film vi såg ihop med två kompisar till oss var The Imaginarium of Dr Parnassus. Sjukt knasig film, det är Terry Gilliam som har gjort Monty Pyton-filmer förut som regisserade denna så att försöka förstå och hänga med i den kan vara lite knepigt. Något man kanske bör veta innan är att hans filmer ofta delvis utspelar sig i huvudrollsinnehavarens fantasier, vilket kan göra att det är mycket fram och tillbaka i filmen. Men jag gillade den och gillar man snyggt Gjorda filmer är den att rekommendera. Dessutom är det sista filmen Heath Ledger hann göra och det skadar inte att få vila ögonen på honom i nästan 2 timmar.. ;)

Nej, nu kallar badkaret på mig, hoppas ni har en lite bättre dag framför er än vad jag har.. Sjuk är aldrig att föredra, eller hur? :)

Sköt om er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig! Kram

Anonym sa...

Glömde sätta dit mitt namn...A-K så klart:)