Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

08 februari 2010

Tillbaka i skolan igen.

Slut på lian och åter i skolan igen.
Måste säga att jag inte direkt njuter för stunden. En del i klassen har sedan fleeeera månader satt i system att beklaga sig över uppgifter och över om utbildningen verkligen är vad de vill ha osv. Detta tar en hel del på krafterna för oss som faktiskt är där för att vi vill det och är nöjda med våra val.. Så efter en dag i skolan med knappt någon uppgift alls så är jag mer trött än jag någonsin var under lia-perioden!
Har förresten fått erbjudande om att vara vikarie på stället där jag haft praktiken, både på den dagliga verksamheten, kortishelgerna och på deras läger som de har om somrarna!! Jag är jätteglad för detta eftersom jag trivdes så otroligt bra där. Både personalen och arbetstagarna är helt fantastiska och jag fick en så fin present i fredags när jag slutade.. Ska ta kort på den och visa er så fort min kamera bestämt sig för att börja fungera igen.

Helgen som var blev inte som jag trodde.. Fredagen skulle jag träffa två vänner från klassen och ta någon öl tillsammans med. Det slutade med 3 öl innanför västen och sedan fick vi ge upp.. 22:15 snubblade jag innanför dörren här hemma, full som en kastrull! Har aldrig varit med om liknande! Jag måste ha varit så slut!
Lördagen spenderades på kvällen hemma hos S och J. S fyllde 25 och det bjöds på massor av mat och gotta! Lite knytkalas så där på lördagen var verkligen inte fel, men inget dricka för min del. Enbart Coca cola och Fanta, jag hade inte klarat av mer än så. :)

Nu har jag spenderat 2 timmar vid datorn för att bli av med två uppgifter från skolan, nu förtjänar jag lite tv-tid. Eller hur? :)

Hur har eran helg varit?

1 kommentar:

Anonym sa...

Å vad jobbigt det är när man är så där slut...Skulle garanterat bli " kastrull full" nu jog oxå om jag skulle dricka..lille man har ont i magen och många sömn timmar per dygn blr det inte, varken för honom eller mig..

Kram A-k