Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

18 februari 2010

Överraskningar och sportlov.

God fortsättning på er!
Här hemma är det lugnt och stilla för stunden, en liten flitighetens lampa lyser på grund av att det är läxor som måste bli gjorda, annars är det inte mycket som sker på Eketrägatan för stunden. Det är nämligen sportlov för både mig och A denna vecka och gud så skönt det är att få sova på morgnarna.. :)
Hur har ni det? Njuter av snön? Längtar efter våren?
Gjorde ni något speciellt på alla hjärtans dag i söndags?
Jag hade bokat biobiljetter och skulle överraska A med lite mat och bio just denna dag. Självklart i sann studentbudgetsanda dock.. Middagen bestod av McDonald´s. Inte så fancy egentligen, men det var väldigt härligt att få rå om varandra utan att bry sig om disk eller något sånt.. Dessutom lyckades jag hålla det hela hemligt tills vi klev innanför dörrarna på respektive ställe så jag är jättenöjd. A är nämligen löjligt duktig på att gissa och lista ut vad man har i kikaren annars.. Men med lite nedpackade badkläder som täckmantel och kluriga svar på hans frågor så lyckades jag trots allt.. :)
Idag fick jag dessutom hem ännu en sak som jag planerat in längre fram i vår.. En överraskning som innebär fina kläder och god mat bland annat.. Ska bli skoj att få se hans min den gången med. Den saken kommer han inte kunna lista ut det dessutom, det är nämligen inget vi gjort tidigare eller ens pratat om.. :)

I fredags så jobbade jag för första gången på det stället där jag varit på praktik igenom skolan och jag hade jätteroligt! Hoppas verkligen att de kommer ringa fler gånger för där vill jag få in en fot.
Lördagskvällen var vi bjudna på kalas hos C och V, tror de hade lyckats klämma in 16 personer i deras lilla lägenhet, som för övrigt kändes lite trång när vi på nyår var 7 stycken.. Behöver man ens nämna att det var skönt de gånger någon öppnade balkongdörren för att gå ut att röka? :)
Se där, ännu en liten uppdatering på relativt kort tid, det börjar arta sig igen.. Jag ska försöka kika in ännu lite oftare hädanefter.. :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

¨Å det är så kul att få läsa om ditt liv där nere, så gör det!!!
// A-k

Anonym sa...

Jag lovar att försöka uppdatera mer än jag gjort.. Längtar hem så otroligt nu, längtar till i sommar när man får vara hemma lite längre än annars.. :)
/Stina.

Anonym sa...

Vad mysigt!! Det är så skönt att bara få komma bort och rå om varandra utanför hemmets väggar.
Vi gjorde inget särskilt faktiskt. Var hemma och mös (myste??!) med presenter och hembakad chokladkaka :) Det blir inte så mkt spännande aktiviteter nu för tiden eftersom jag är både trött och totalt osmidig...
Sportlov för mig med, sedan två veckor kvar att jobba, sedan borde bebisen komma vilken dag som helst efter det :S
Kramar/Anne

Stina sa...

Vad spännande! Inte lång tid kvar alls med andra ord.. :)
Bra jobbat av dig att jobba nästan ända fram till dess att ni har datumet måste jag säga, kanske skönt.. Slippa gå hemma alltför länge och hinna fundera och grubbla.