Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

28 februari 2010

Vän från barndomen och födelsedagar...

God morgon!
Har ni sovit gott? Vad har ni gjort i helgen? Några speciella planer inför denna söndag?
Jag planerar att sitta med huvudet planterat i skolböcker denna söndag, inte speciellt glamoröst eller upplyftande egentligen, men det måste ju göras.. Sen, om sanningen ska fram så är faktiskt de två böckerna som jag ska läsa idag riktigt intressanta. Med andra ord.. Det kunde varit värre! :)

I veckan som varit har M, den av mina bästa kompisar som jag känt allra längst, varit här nere i Göteborg på kurs. I tisdags var hon hit hem och vi åt tillsammans, thaiwok som A gjorde i ordning - myyycket gott och uppskattat.
I torsdags så träffades vi nere på stan istället, hon ville kika runt i lite affärer och sen ät vi på Pizza hut, mycket gott och vi hade massor med tid att gå igenom allt vi ville prata om. Väldigt härligt måste jag säga.. Det är såna här dagar som gör att jag längtar hem extra mycket, när man blir påmind om vad man flyttat ifrån... Dock är det inte så fasligt långt kvar tills vi åker hemåt nu.. På torsdag så är det exakt 4 veckor kvar tills att vi sitter på tåget hem igen. Ska hem och fira min kära svägerska som fyller år. :)

Efter denna vistelse så är det inte långt kvar innan mina föräldrar kommer ner hit för att fira mig på min födelsedag heller. Herregud, jag tyckte ju att det var nyss jag fyllde 25 och vi var och mumsade mat på Heaven 23.. Börjar man på allvar bli äldre när man tycker att året som gått, gick lite för snabbt? ;)

Fick klagomål från just min svägerska igår på telefonen över att det är lite för lite bilder på denna blogg, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för detta, men min kamera är väldigt dåligt använd för stunden.. Har några bilder på min mobil som kommer här i en icke relevant ordning eller som inte har med detta inlägg att göra egentligen.. Bara bilder jag inte visat förr från mitt liv.. ;)

Kolla in denna kanelbulle! Tändaren är en helt vanlig, normalstor tändare.. :) Denna kanelbulle införskaffade jag och M oss när han var ner innan jul, vi skulle köra filmkväll med pizza, godis och annat onyttigt medan A var på avslutningsfest med gänget från sin praktik.. Tror ni att vi orkade med denna? :)










Mitt kära barndomshem, två dagar innan julaftonen -09.. När jag tittar på bilder hemifrån så känner jag att hemlängtan blir mer och mer påtaglig..










Ja.. Alla kan ju inte behöva gå i snygga, dressade kläder på sina jobb, det här var ingen ovanlig syn på min praktik.. Och gud vad jag längtar tillbaka!













Har fått låna A´s Ipod den sista tiden och har helt snöat in på en av patiens-spelen där.. Här har jag lyckats klara det hela 1000 gånger. För stunden är jag uppe i 1095 vinster, återkommer med bildbevis när jag spränger 2000-gränsen.. ;)











Nä, vad säger ni? Ska vi köra ett bildinlägg nästa gång? Nästan bara bilder från det senaste året? Ja.. Ja, det gör vi! Ska sätta mig och leta reda på dem på en gång.. :)

På återseende!

Inga kommentarer: