Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

08 mars 2010

Sockerstinn!!!

Åh så sjukt sugen jag är på socker då!!











1 vecka gången och det är exakt... 25 dagar kvar innan jag får äta det igen.. Tanken är ju att avstå från det helt i 1 månad, men sen ska jag bara hålla mig till helgerna.. Där för blir det ju 1 månad och 5 dagar innan jag får smaka glass igen, käka kinapuffar, mumsa på pappas sockerkaka. Yeap, så är det.. Den fredagen när jag får börja äta socker igen så befinner vi oss hemma i Ockelbo över helgen och till dess ska jag beställa sockerkaka från min far.. Han är grym på det och just nu längtar jag grymt efter den.. :)

Så som ni kanske förstår så är det av flera anledningar som jag längtar till påsk.. Inte bara för att få komma hem.. Det är självklart den stora längtan jag har just nu, men den känns inte riktigt lika uppenbart i kroppen som själva sockersuget gör..

Hade jag varit en riktig självplågare hade jag ägnat hela detta inlägg till att räkna upp allt jag är sugen på nu, men vi struntar i det va? Är ni nyfikna så får ni säga till så tar jag det i nästa inlägg.. Ett helt inlägg tillägnat godsaker.. Mmmm.. *torkar snålvattnet ur mungipan*

Idag fick jag reda på var jag kommer få vara på nästa praktik förresten! Eller ja.. 3 av 5 dagar i veckan ska jag få vara där (de har bara öppet 3 dagar/vecka).. Teater Phantastic! Ska bli väldigt spännande! Längtar ju som sagt var fortfarande tillbaka till Munkhuset, tror det passar mig bättre i grund och botten så mina tummar för framtida jobb/vikarietjänst hålls främst för det.. :)
Åh.. Blir alldeles varm inuti när jag tänker på alla därborta.. Ska nog försöka åka dit och hälsa på någon dag.. Ja! Det ska jag.. :)

Vad ska ni göra denna vecka då? Börjar våren kika fram än eller känns den fortfarande långt borta?

1 kommentar:

Anonym sa...

Å vad duktig du är som inte trillar dit med sockersuget..
Här är det underbart skönt om dagarna med plusgrader så att det droppar från taket och luktar vår ute..

Kram
A-K