Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

21 mars 2010

He_vetes, j_vla, sk_t!!!

Jag är så förbannad!! Så in i norden förbannad.. För stunden så är det hela 3 STORA saker som verkar samarbeta för att dra ner mitt humör och tro mig.. Det var inte svårt denna gången..
Det som fick bägaren, för dagen att rinna över var att jag befann mig på jobbet (är fortfarande kvar i och för sig), jag erbjöd mig att åka iväg och handla mat medan min kollega tog frukost/lunchdelen idag.. Sagt och gjort, jag tar jobbplånboken, nycklar och sopor och går.. Väl framme och på spårvagnen sitter jag i godan ro, ska åka 2 ynka hållplatser, inte ens 2 minuter mellan på- och avstigning... Så kliver det på kontrollanter och ber att få se min biljett...
Jag vet att man ska ha sådan jämt, men för stunden så har jag snålåkt på grund av att jag ej har råd att ordna biljett... Men så klart slutar det med en bot på 1200 kronor... Jag orkar inte mer.. Helt seriöst... Varför kretsar i stort sett allting kring pengar när man inte har dem?
Ska försöka kolla med min chef om man kan få förskott på lönen så jag kan betala detta, i annat fall så.. Ja.. Får det bli nada mat kommande månad.

Det är som sagt var inte bara detta som drar ner mitt humör just nu, men resten orkar jag inte ta upp, det svider för mycket.. Kan lugna ner er dock, mitt och A´s förhållande är kanon fortfarande.. Det har absolut inget med oss att göra... :) Tack gode gud! Annars hade jag sagt hej då till utbildningen och åkt hem på första bästa tåg och låtit mor och far ta hand om mig... Nej, nej.. A och jag har det precis så som vi ska ha det.. :) Ett av de få, fina ljusen i livet jag ser just nu.. :)
Nej, dags för jobb. Min rast är över nu..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skickar en massa kramar till dig!!!

A-K

Anonym sa...

Tack gumman!
Det värmer.. :) Tack för brevet förresten.. En ljuspunkt i vardagen för stunden ska du veta.. ;)
Kram, Stina.