Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

13 mars 2010

Tji fick jag..

I event-delen på Facebook damp det för några veckor sedan ner en inbjudan på "ihopflyttnings-fest" hos ett par vi varit på en del fester ihop med. Vi tackade glatt "ja" och idag är dagen när det smäller..

Tyvärr så har A legat hemma i en rejäl förkylning sedan förra helgen! Ja.. Jag ska väl erkänna att de två första dagarna var min inställning måttligt imponerad.. Trodde väl att det var som man annars brukar säga... "när karlar som är förkylda.. oj, oj, oj.." Och ge sina tjejkompisar en lite ironisk blick.. Tror ni alla känner igen detta... ;)





Stina, i tisdags morse...




Men denna gången så får jag ta tillbaka den inställningen, han har verkligen varit helt slut och rejält förkyld, de sista dagarna har han nyst säkert var 10:e minut när han väl varit vaken..

Nåväl, i torsdags så var det sista dagen för mig i skolan denna veckan, lägg därefter till att vi har hemmadag på måndag så har man helt plötsligt 4 hela dagars ledigt! "Härligt" tänkte jag på vägen hem på spårvagnen. Det skulle jag inte ha gjort! Mindre än två timmar senare fick jag frossa, började svettas och halsen började rivas.. Självklart! När man ändå är ledig från skolan är det lika bra att bli ordentligt sjuk, eller hur?!






Stina, lördag morgon...






Summa summarum.. Inga festligheter denna helg för våran del. På sin höjd att vi orkar göra riktig mat och äta sittandes idag..
Skulle kunna döda för ett meal från Sibylla nu känner jag.. Åh... Någon som har lust att ta omvägen förbi Sibylla borta vid Ramberget och komma hit med? ;)
För att göra det liiite extra irriterande att man är hänging så lyser solen som bara den... Även igår var den framme och arbetade på att smälta snön, det har den inte gjort på hela veckan - när jag varit utanför dörren! *mutter mutter mutter*

Inga kommentarer: