Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

08 april 2009

Inrednings-sug

Åh!
För stunden skulle jag vilja vara en aningen mer rik än jag är..
Som jag tidigare berättat så kommer vi få en jättefin säng från A´s föräldrar när de kommer ner.
Vi ska (förhoppningsvis) få omtapetserat till sommaren i både vardags- och sovrummet.
Vi kommer i och med detta möblera om här hemma och gud så jag ser fram emot det! :)
Håller på att kika runt på blocket.se efter en fin sekretär eller ett snajsigt skrivbord - i lite äldre stil till sovrummet.. Ska även ta en tur på stan någon dag här och kolla på lite second hand-butiker om det finns något som faller mig i smaken.. Blir det ett skrivbord så skulle jag gärna vilja ha något i stil med 50-talet.. Sekretären, ja.. Så länge den är äldre och fräsch så är jag nöjd. :)
Skulle även vilja ha en pigtittare där man kan förvara de smycken som används relativt ofta, men får se hur det går med det. Det finns ett sådant hemma hos mina föräldrar, det är trasigt, men skulle kanske gå att göra något åt det. Kanske ska försöka prata med min mor och höra mig för om de kan avvara det åt mig.. Jag fyller ju år snart.. :)
Även i vardagsrummet kommer vi göra om efter tapetseringen, som vi sagt nu i alla fall. Får väl se hur det blir när vi väl står där med tapetklister i håret och ska iordningställa allt. :)
Dagens väder - spöregn. Motiverande? Knappast! Skönt att man ska jobba inatt säger jag.
Vad har ni för planer inför dagen? Något skoj som händer i påsk?


Inga kommentarer: