Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

12 maj 2009

Det ni.. ;)

Har jag ens berättat vad jag fått i födelsedagspresent?
Nej, tänkte väl det.. :)

För det första så fick jag spendera dagen med A, mor, far, bror och M-L + S och J som tittade förbi en sväng.. Bara det är inget att klaga på! Sen den där middagen.. Wow! Kommer leva länge på den.. Visste ni att räkmackorna som serveras där går på över 200 spänn! Men då är det miltals ifrån de man kan köpa på vanliga fik/i affären osv.. 2 hg färska, nyskalade räkor.. På egengjort bröd.. Det ska vi testa någon gång! Åka dit, lite snajsigt uppklädda, beställa in en räkmacka och något gott att dricka till.. Och bara njuta av att få sitta på första parkett och blicka ut över Göteborg stad.. Mmmm.. Längtar redan till den dagen det sker. :)

Nog om det.. I present fick jag en hel del pengar (mycket välbehövligt!), två böcker, ett halsband, den fantastiska middagen då.. Och.... Visste inte riktigt vad jag skulle säga när A gav mig sin present.. En långweekend i Skottland!!
Den 29 maj ska vi åka iväg till Glasgow! Eftersom A berättat för en hel del innan vad han skulle ge mig så fick jag en reseguide av J och S om Skottland - vilken snart är helt utläst. Vi ska försöka ordna så vi får komma ut och se själva Edinburgh stad, Edinburgh Castle, National Gallery of Art (i Edinburgh), Högländerna (blir nog sydskotska höglandet eftersom vi ej har bil och kan åka hur vi vill utan måste kombinera lite saker om dagarna vi är där) med Melrose Abbey och Dryburgh Abbey (slott eller slottsruiner från förr i tiden som ska vara otroligt välbevarade och vackra än idag)..
Sen ska vi självklart vistas i själva Glasgow också, gå ut å pub, få höra äkta skottsk musik i sin rätta miljö, dricka whiskey och öl (eller heter det stout eller lager kanske?), sen om pengarna inte runnit iväg på mat och dricka så även lite shopping innan flyget åter tar oss till svensk mark igen..

Ska försöka uppdatera lite bättre hädanefter, men kan tyvärr inte lova något.. ;)

Kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Å vad underbart med en sån resa....ska erkänna att jag är lite avis..Kram A-K