Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

27 maj 2009

Någon som kan hjälpa mig?

Jag har ett problem...
Är bjuden på bröllop i sommar och börjar så smått fundera på klädsel nu.. Har en fin (inte hyperfin, men så där lagom fin) lång klänning som jag gärna skulle vilja ha, men så är det de här vett och etikett-reglerna som ställer till det.. Det är klädsel: Kavaj på detta bröllop.. Och söker man på det på nätet så får man olika svar.. En del svar säger att man inte får ha långklänning utan att det är knälångt som gäller, medan andra säger att man inte får vara för uppklädd och att långklänning visst går bra så länge det inte är en balklänning.. Sen får man inte ha blanka tyger enligt en del, u-ringning är det som är minst problem - dock.. Där är jag klar med vad som gäller och hade ändå inte tänkt ha något annat.. :)
Någon av er som vet och kan ge mig lite råd? :)

Inga kommentarer: