Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

20 oktober 2010

Förbannad, rosenrasande, noll tolernas och omotiverad..

Man skulle kunna tro att det är A jag är förbannad på när man ser den här bilden. Detta är långt ifrån sanningen. Det är mycket på grund av skolan och den stundande sen-hösten som ställer till det. Min toleransnivå är inte alls hög och minsta motgång nu blir som om det gällde liv eller död. Jag känner att det egentligen inte är värt att lägga energi på att irritera sig på dessa saker, men det går inte att styra.. Jag är helt slutkörd helt enkelt..



Vi har en dag kvar på den nuvarande kursen, nästa vecka går vi ut på praktik igen och jag ser verkligen fram emot att få ett break ifrån skolan och den miljön just nu.. Jag ska utvecklas i min yrkesroll på en skola under de kommande 6 veckorna. Ska bli spännande, jag har inte varit på skola förutom när jag var assistent och detta är inte i närheten av samma roll jag kommer ha, vilket ska bli roligt att se.
Måtte mitt humör skjuta i höjden i och med detta. Känner att det behövs för att orka med mig själv..

Jag och A har lite skojigheter att se fram emot nu. Maskerad-/födelsedagsfest, middag i goda vänners lag, föreställning med Galenskaparna och sen, långt in i december så är det hemresa som gäller.. Får se hur vi gör över nyår. Vi har så smått pratat om att åka utomlands på en långweekend då, men vi får se.. Kanske... Kanske inte...
Sen ska jag även få jobba på mitt nyinförskaffade jobb som lägerledare, lite småmoln på den himmelen finns (så klart), men jobbar med en god vän och personerna vi arbetar med är härliga. Även om det kanske inte är så motiverande att åka iväg så där på fredagseftermiddagen när alla andra åker hem och gör helg så är det skoj när man väl kommer iväg. :)




Hmm... Trodde detta skulle hjälpa... Att skriva av sig lite (visserligen kryptiskt), och sen påvisa lite skojiga saker som ska komma.. Men det gjorde det mindre skoj måste jag erkänna.. Vill ju mycket heller göra de sakerna nu än att göra plikterna.. Morr....

Over and out..

Inga kommentarer: