Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

18 oktober 2010

Ullared och barnagos

Dagarna springer förbi, vi har haft besök från både min och A´s familj under den senaste 1½ månaden.
I lördags när min mor åkte hem, som den sista inplanerade gästen på ett tag så kändes det konstigt tomt. Nog för att det kan bli för mycket när det inte finns ledighet att "ta ut" som när man är arbetare, men familjen är saknad och just nu är jag inne i en period där jag längtar hem mycket..

Dagen idag skulle egentligen ha spenderats framför datorn, skrivandes på tentan som ska in efter denna kursen. Men eftersom jag haft två dagar från min förra praktikperiod släpandes så har jag spenderat en av dessa två med ett glatt, men förkylt gäng. Jag kan ju erkänna att jag mer än gärna hade velat slänga min fantastiska Iphone 4 i väggen när den började spela imorse.. Men nu är det snart gjort, fredagen är sista dagen och då ska Stina bjuda på något smarrigt eftermiddagsfika.. Någon som har något förslag? Jag har helt lagt av mig vad det gäller bakning så inspirationen är nere på noll just där.. Det enda jag fantiserar om just nu är pumpapaj, men det är inget jag tänker krångla och plocka med tyvärr även om det vore smarrigt! :)

Under mors vistelse här nere så har vi hunnit med promenader i det fina höstvädret, tittat på film, skrattat och höjdpunkten på resan: ULLARED! :) Fyndade mycket, nu är vårt förråd med städartiklar komplett igen, lägenheten har fått lite småsaker som gör den ännu mysigare och A fick lite mer kläder.. :) Dessutom är ännu en tripp inplanerad innan jul.. En kär klasskompis ska dit, precis som förra året och jag har fått lov att hänga med igen.. Yes! :)




Gårdagen spenderades ihop med J och S och deras lilla underverk I.. Visst är hon underbart söt?! Först kom de över till oss, vi drack lite kaffe och pratade, sen tog vi en LÅNG promenad runt lindholmen/Eriksberg, knatade in på Burger King på begäran från grabbarna som tydligen behövde lite energi för att orka vidare.. ;) Sen följde vi med dem hem en sväng och fick ännu mer kaffe att dricka.. Och nej, jag har inte lärt mig dricka det än, jag drack mjölk och vatten istället.. :)








Vi hängde under tiden morsan kokade kaffe och farsan visade deras nya, coola dammsugare.. :)









Tydligen så är hon lite lättskrämd och reserverad mot nya människor, antingen såg hon att jag inte alls var farlig, eller så kommer hon ihåg mig sen sist vi sågs.. :)
Oavsett så är det grymt härligt att få en liten knodd att skratta och må bra i ens närhet.. :)

Inga kommentarer: