Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

11 april 2012

Hemlängtan alabama

Jag är inne i en period där jag själv känner att jag tappar kontroll över mig själv. Är väldigt disträ, glömmer saker jag behöver komma ihåg, förlägger saker, går omkring och är konstant trött.
Det är säkert, för mig som är ett kontroll-freak, väldigt bra att testa på detta och kanske lära mig att släppa taget ibland. Men.. Så här? Näää...
Kan bero på en viss hemlängtan. Saknar min familj så det är löjligt...
Mor, far, syskonen, syskonens partner, syskonbarn.. You name it.
Wij dammen.. Barndom..
Harry på bryggan vid Wij dammen..

Vackert!
Världens minsta IKEA öppnade tillfälligt i Ockelbo över en helg under sommaren 2010.. Random så där.. Det var visst något jippo i Stockholm för något bröllop så då kommer IKEA till oss. ;)


De fixade till och med korvmojj med deras billiga korvarna.. :)

Mocksjön.. Paradis!

Skulle behöva åka dit - noll täckning på mobiler, inget rinnande vatten och utedass. För att hålla värmen så är det braskamin som gäller.. Hmmm... Kanske i juni när väskorna packas för hemfärd? :)
Hur fridfullt är inte detta då?! :)
Snillen spekulerar under Karlsson/Hallberg/Larsson´s årliga midsommar-kubb-turnering.. Karlar.. ;)
Vintern ha precis lämnat oss och ändå kan jag tänka mig att acceptera vinter och snö om jag bara fick komma hem.. Är det illa då?
 Nej. Får nog ta och ringa hem, det brukar lugna ner hemlängtan lite att i alla fall få prata med någon där uppe. :)

Inga kommentarer: