Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

09 februari 2014

Skulle stått på mig mer..

Söndag och ledig helg.
Det har varit en helg i lunkande tempo (som om andra helger skulle vara annorlunda här hemma!). :)

Fredagen kickade vi igång helgen med hämt-sushi, OS-invigning och soffhäng - perfekt avslut på veckan!
Lördagen startade lugnt och fortsatte i samma tempo, lite OS på tv:n - fick se Charlotte Kalla ta Sveriges första OS-medalj i år och det skall erkännas att Stina fällde en och annan tår.. Jag älskar att se sportsliga prestationer, det gör något med mig att se människor tävla och göra kraftansträngningar på det viset. :)

Hittade förresten ett JÄTTEbra erbjudande på en spjälsäng (som går att höja och sänka både botten där knodden ska ligga, plus ena långsidan och inte ens var ett år gammal), med madrass, täcke, kudde och två set sängkläder för mer än 2500 kronor mindre än det från början skulle kostat. Det såldes av ett par som bor inom 5 km avstånd från oss!
Men min sambo sa ifrån då han fortfarande hoppas att vi kan använda hans gamla spjälsäng - det önskar jag också, men som jag förstår så har den försvunnit under årens lopp (förmodligen utlånad och ej tillbakalämnad och svärfar vet inte vem som lånat den).. Vi var först att svara på annonsen så paketet hade varit vårat men nu har jag fått säga nej - och jag ångrar mig!
Mycket för att jag känner att en spjälsäng som går att anpassa i höjden skulle vara en rygg-räddare. Och om det är något jag  har problem med så är det min rygg. Men men.. Får hålla tummarna att vi får tag i en sådan ändå.. :/

Inga kommentarer: