Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

25 juni 2008

I-landsklagomål och hemlängtan.

Midsommar i Jädraås. Så har man fått uppleva det också, riktigt mysigt. Hela helgen har varit lugn och skön, hade vädret varit lite bättre så hade jag inte haft ett enda klagomål alls att komma med. Men pricken över i:et saknades lite trots allt. Hade varit riktigt mysigt att ha fått sitta ute och ätit någon sväng. Men vad gör det? Det är ju bara en detalj - vilket i-landsklagomål Stina! :)

Natten till torsdag spenderade jag och A i bilen på vägarna mellan Gbg och O-bo/J-ås. Riktigt mysigt, fint väder var det också! Frukost hemma vid mor och far innan vi for vidare till A´s föräldrar i J-ås. Var bara in och hälsade lite snabbt på dom eftersom vi båda var helt slut och behövde sova en stund efter nattens sömnfrånvaro.
På eftermiddagen satte vi oss åter i bilen och begav oss mot Valbo, skulle kolla ut kostym till A inför bestman-uppgiften han fått av sin barndomskompis. Riktigt fin var han i den! :)

Hem igen, äta och bara umgås med la familia - och gud så mysigt! God mat, god dricka och mycket skratt, väldigt avslappnat hela tiden.
Midsommarn blev lyckad den med, fint väder och mycket folk. Precis som det ska vara.

Denna vecka blir det mycket rännande för min del, ska försöka hinna med att träffa så mycket folk jag orkar och hinner innan jag på söndag morgon sätter mig på tåget åter till Gbg - dock utan Frasse.. :/
Kommer bli otroligt tomt utan honom, men det är bäst för hans del.. Får se var han hamnar bara, ska se till att träffa honom mycket när jag kommer tillbaka hit igen.. Vet inte om han känner på sig att det är något som är på gång, han springer efter mig överallt hemma hos mor och far så fort jag rör mig - och det skär i mig så fort jag tänker på det. Men man får inte vara egoistisk i såna här situationer, det går bara inte. Han måste få bli utekatt min go´bit..
Ja, blandade känslor inför att åka hem, men jag längtar ner igen. Längtar efter A, efter staden.. Ja.. Det är mitt hem nu, jag kommer nog inte tillbaka hit till Ockelbo igen - jag råkade visst växa ifrån denna by på det viset..

Nej, dags att kila, så man hinner med allt inför marknaden och hemfärden.

Kramen!

Inga kommentarer: