Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

18 juni 2008

Idioti, glada miner och hemfärd

Jag måste skärpa mig nu känner jag. Går ju flera veckor mellan inläggen, för det första så blir det (emellanåt) alldeles för mycket som skrivs ner när man väl sätter sig här, för det andra så glöms en del bort.. I och för sig! Då blir det ju inte så mycket som skrivs heller - då var ju den negativa biten inte så farligt negativ ändå.. :P

Sen sist har jag hunnit med att jobba som en idiot - verkligen.. I onsdags när jag väl åkte hem var jag helt slut i både kropp och knopp. Men den kvällen hade även Å och M anlänt, vi gick och åt ute innan vi for hem till mig, blev en tidig kväll i säng den kvällen - men guuuud vad det var skönt! Jag sov så skönt den natten så ni anar inte!

Torsdagen spenderade vi först en kort sväng på stan, förberedande inför fredagens inplanerade shopping, sen bar det av mot Liseberg! Andra gången i år hittills och massa karuseller blev det - Jukebox var min och M´s favorit. Allt som allt blev det fyra eller fem turer i den. :)
Blev även tre gånger i Kålerado, de två första turerna gick ganska bra för min del - men sista!! Gah! Jag var dyngsur efter den turen!
Spelade lite spel också - jag vann två stora tigrar/lejon i ett av stånden. Gissa vad man skulle göra...
Alldeles riktigt - basket! 10 kr för 1 skott, jag sköt tre gånger och vann två av dem. Riktigt nöjd med det facit.

Fredagen spenderade vi på stan, lite shoppande, åt lunch med A och sen åkte vi hem till mig och var där resten av tiden. Hyrde film på kvällen - Ratatouille och Disturbia. Och jag lyckades - trots min placering i sängen under täcke hålla mig vaken båda filmerna igenom!

Lördag, hemgång för Å och M, lite tråkigt skall erkännas. Men det måste bli så också..
Resten av dagen var jag med A, vi gick på stan, shoppade födelsedagspresent till J, åkte hem, svirade om och begav oss till J och S på födelsedagsfest/fotbollskväll. Riktigt lyckad kväll, hade verkligen jättetrevligt. A berättade på söndagen att jag gjort succé där, att de gillade mig - det är riktigt skönt, med tanke på att jag var så som jag trivs att vara, inte mer, inte mindre... Förhoppningsvis får man vara en i gänget ett bra tag framöver om jag säger så. :)
Presenten var hur som helst lyckad, köpte presentkort på en restaurang åt J så han och S kan gå och äta gott sen. A fastnade väldigt för den restaurangen också så vi ska förmodligen dit också något tag. Mysigt!

Vad är på tapeten framöver då? Jo.. Idag, när jag slutat jobba ska jag åka hem, tvätta det sista sakerna, packa, städa lite snabbt, sova och inatt sen A slutat jobba så bär det av hemåt!! :)
Först frukost hos mor och far, sen hem till A´s föräldrar där midsommarhelgen ska spenderas. Hoppas verkligen att det blir fint väder, skulle vara skönt.
Sen på söndag far A hemåt, jag stannar en vecka till och umgås med min familj och alla kompisar man hinner med. Hjälp. Det är flera månader sen jag såg en del av er.. Men det är ju en del i att bli vuxen också har jag förstått.. :)
Kommer kanske inte bli så mycket bloggande kommande veckan, så jag säger Glad midsommar på er allihopa! På återseende! :)

Kram, Stina.

Inga kommentarer: