Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

30 juni 2008

Hemma, saknad och frissan

Så har man landat hemma igen nu då.
Det var så skönt att få kliva av tåget igår och få den där kramen av A som väntade på stationen.

Å ena sidan var veckan i O-bo lång, längtade hem och efter A, men hela det här med Frasse har hängt över mig - trots att det löste sig till slut, men sen har jag farit runt och träffat en massa kompisar också. Så tiden har flygit förbi däremellan också.

I helgen har man avnjutit Ockelbo marknad - the big happening i Ockelbo. Det är då de flesta utflyttade kommer hem igen. Fredag, lördag och söndag spenderar de flesta på marknaden, kollandes på allt onödigt som säljs, fredag och lördag kväll - dansas det till riktigt bra coverband och skålas ihop med gamla klasskompisar mfl.

Min helg har varit riktigt skön, spenderade fredagen ihop med gamla jobbarkompisarna och lördagen med basketkompisarna. Bra blandning måste jag säga - hann träffa de flesta jag sett fram emot att se. :)

Idag har jag städat och gjort en massa ärenden. Inte det mest underhållande, men sånt måste man ju göra emellanåt också - har hunnit med lite egentid hos frissan också, hårförlängningen är borta - liksom en del av mitt egna hår också. Nöjd är jag dessutom - få se vad A säger, bestämde mig strax innan han åkte till jobbet men sa aldrig något... Jag gillar att överraska emellanåt. :)

Saknar min lille kissekatt, det är grymt tomt här nu, har städat undan alla leksaker och kattlådan nu.. Usch.. Om det ändå kunnat varit annorlunda.. Men men, man får inte vara ego när det kommer till såna här saker. Han har det bra där han är ändå. Det är som alla säger, värre för oss människor i såna här situationer..

Sköt om er allihop!

Ps. Vill se lite uppdateringar i vissa andras bloggar nu.. ;)

Inga kommentarer: