Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

07 juni 2009

Längtan och tacksamhet.

Jag längtar efter min semester!
Har inte speciellt lång semester, kommer inte åka utomlands, kommer kanske inte ens få spendera någon av dagarna ihop med hjärtat (INTE KUL!)..
Ändå ser jag fram emot semestern..
Ska åka hem till byn, fira midsommar med familjen. Umgås med kompisar, klippa och färga håret, gå på marknaden där hemma och bara må bra.. Förutom att jag under hela denna tiden kommer gå omkring och längta efter älsklingen.. Å ena sidan vill jag helst ha massa dagar där jag inte gör ett enda knop, å andra sidan skulle jag behöva ha dagarna fullspäckade så jag inte längtar alltför mycket.. Få något annat att tänka på.
Vet inte riktigt vad jag ser fram emot mest faktiskt.. Men en sak jag vet att jag längtar efter och verkligen ser fram emot är att få klippa mig.. Det är snart 1 år sedan och det är inte bra..


Har kikat runt efter lite olika förslag på frisyrer.. Blev fruktansvärt sugen på att klippa lugg sedan jag sett syster-dottern klippa det.. Har inte fixat till lugg hos frisör på mycket länge så kanske ska passa på denna gång - få den professionellt klippt. :) Det bästa av allt är att det är en av mina underbara barndomsvänner som är frisör så kommer på samma gång kunna uppdatera mig om vad som hunnit hända i hennes liv sedan sist.. :)


Nej.. Nu är det dags att hämta upp tvätten.. :)

Jag har förresten världens underbaraste sambo och pojkvän.. Idag när jag kom hem från mitt 24-timmarspass hade han diskat (vi hade hur mycket disk som helst, han hade fått diska i två omgångar!), dammsugit hela lägenheten, knäskurat golven och plockat och donat med tvätten så det bara var att gå ner med det i tvättstugan när tiden var inne.. Är han inte underbar? :)
Som tack så gjorde jag i ordning middagen och tog hand om tvätten. Det var det minsta jag kunde göra.. :)

På återseende!

1 kommentar:

Anonym sa...

kan inte du skcika upp Anders så han får umgås lite med håkan, :D? anders ä fan bra go han. kramar emma