Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

28 juli 2009

The moment of truth...

Så..
Nu har vi kommit hem från våran lilla weekend hemma i byarna. Och äntligen kan jag avslöja här inne också vad för slags överraskningar vi hade förut. Har ju en del i familjen som läser min blogg och då får man tänka sig för om man vill överraska emellanåt.. ;) Hur som helst...
VI HAR FÖRLOVAT OSS!! :)
Egentligen hade jag kunnat berätta tidigare eftersom vi fick veta att alla visste när vi kom hem - vilka nedrans skvallerbyttor vi har i familjerna! ;)
Ja, ja.. Ingen större skada skedd, men visst hade jag gärna velat vara med och få se minerna själv när vi avslöjat överraskningen, det är liksom därför man håller sig - för att kunna få se sina nära och kära bli positivt överraskad.. Men men.. Shit happens.. :)

Igår blev det även klappat och klart med att vi skaffar bil igen. En liten skrutt blir det denna gång, billig som bara den - men eftersom A är duktig på att skruva så är det ingenting att fundera på. :)
Helgen där hemma var jätteskön. Fredagen spenderade vi först hos A´s föräldrar, sen på kvällen begav vi oss till min syster m familj för att fira svåger som fyllde halvjämnt denna helgen. Blev ett stort kalas med många människor, mycket god mat, dryck och härlig musik. Allt mixat och instuvat i ett stort partytält. :)
Lördagen innebar bröllop för våran del. En av mina bästa vänner skulle traska med sin karl uppför altargången. Gud så vackra de var!! En del tårar rullade nedanför min kind under vigseln - likaså när talen drog igång.
Tyvärr mådde inte älsklingen som han skulle så vi var tvungna att lämna festen tidigare än vi annars skulle ha gjort.. Men vi fick smaka på maten, det enda vi missade var tårtan och kaffet.
Fick i alla fall gratulera henne och hennes numera äkta hälft på deras dag.
Är så otroligt tacksam för att vi fick vara med på denna betydelsefulla dag.
Ska bjuda igen någon gång.. ;)

Det blev en liten kort uppdatering från helgen som gått, ska lägga in bilder så fort jag hittat på sladden till kameran - den ligger på ett bra ställe tills vidare.. :)

Inga kommentarer: