Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

08 april 2010

Mina fingrar är inte gröna - de är multifärgade...

Påskhelgen kom och gick alldeles för snabbt om ni frågar mig.
Jag hade hur lätt som helst kunnat stanna hemma i en vecka till, men man får inte alltid som man vill och i måndags så packade vi bilen full och begav oss mot stationen i Gävle.

Snart har hela min "lediga" påskvecka gått och vardagen väntar med skola och tidiga morgnar.. Inget fel med detta, men för stunden har jag kommit in i ett flyt och har, två kvällar på raken suttit med pennor och penslar och jag älskar det!!! :)
Det är mest kladd, men gud så roligt det är! Vad jag har saknat detta! :) Spår från färgerna sitter på händerna och för ungefär 7-8 år sedan så var det min vardag..

Dagens resultat blev ett litet hopplock av några filmstjärnor, är det någon som ni känner igen?




Jag är medveten om att bilden är lite vriden och ansiktena ser lite knepiga ut.. Men vågar ni er på några gissningar? ;)




Jag gillar den här tekniken.. Rita upp lite enkelt på papperet/tavlan med blyerts och sen är det bara att tuscha där man tycker för att få fram ansiktena och skuggorna..

Nu ska jag göra lite kvällste, någon macka och sätta mig med läxor igen.. Nackdelen med hemmadagar är att man oftast inte är helt ledig ändå.. :/ :)

Ha en fortsatt trevlig kväll!!

Kram!

Inga kommentarer: