Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

16 februari 2011

Dag 2 - Min idrottsbakgrund

Jag är från början en basket-tjej.
I tredje klass fick vi erbjudande om att börja spela basket för OBBK (Ockelbo basket boll klubb), sagt och gjort så anmälde jag mig till detta.. Ihop med i stort sett hela Ockelbos tredjeklassare kändes det som. :)
Detta har jag aldrig ångrat och jag är så glad för allt som basketen har gett mig. Den gemenskapen, självkänslan, självförtroendet och sunda inställning är en mycket bra grund att stå på.
Jag spelade och tränade detta ända fram till dess att jag började andra året på gymnasiet, då blev det för mycket att både hålla koll på läxor, hinna träna och spela matcher och dessutom pendla 10 mil tur och retur från skolan dagligen..
Gjorde comeback som spelande coach under säsongen -07/-08, innan jag fick sluta för att flytta ner hit till Götet.
Under mina år inom basketen har jag hunnit samla på mig en hel del medaljer - vårat lag var väldigt bra och samspelade vilket resulterade i många vunna säsonger och cuper. :)

Jag har även hunnit med att dansa jazzdans under tre år och orienterat lite sporadiskt. Har även hunnit med 3 säsonger på en cykel. Detta beror på att mitt ex cyklade mycket och drog med mig på detta.. Tyvärr var det inget jag någonsin fastnade för - lite imponerande att jag höll ut i tre säsonger då säger jag.. ;)

Numera spenderar jag en del tid på Friskis och svettis på olika pass för att komma närmare min tidigare form. Det går kanske inte fort, men jag mår bra av det och märker små, små framsteg hela tiden. Heja mig! ;)

Inga kommentarer: