Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

05 februari 2011

Grekisk pyttipanna

God kväll!
Här hemma har det inte gjorts många knop idag inte.
Gårdagen spenderades med att förbereda inför kvällen som innebar främmande av två mycket uppskattade vänner, mat, dricka och spel.. :)
Vi bjöd på grekisk pytt-i-panna med kall vitlöks-sås vilket uppskattades om man får tro kommentarerna. :)
Dessutom hade karln i besöksparet gjort eget knäckebröd som vi mumsade på till denna mat - det är MYCKET trevligt att vara kompis med en kock kan jag ju säga utan att ljuga. :)

Större delen av kvällen spenderades framför tv:n med Wii sport resort ( men inte förrän efter att Vem vet mest slutat!). :)
Bågskytte, bowling och basket stod på schemat och personligen är jag nöjd med kvällens resultat - vann några gånger (och de gånger jag ej gjorde det kom jag bra till). :)

Hur har er helg spenderats? Kommer ni kika på Melodifestivalen? Själv är jag inget fan av det och kommer inte se programmet - eventuellt finalen men inget jag räknar med...

Just nu sitter jag här i soffan, kikandes på AFV och längtar hem.. Jag längtar efter våren... Längtar efter första riktiga lönen efter studietiden... Längtar till den 26/2... Längtar till framtiden... Ja, för stunden är det svårt att leva i nuet känner jag, vill hela tiden framåt..

Annars? Träningen går bra, veckan som var innebar tre träningsdagar på raken - detta tog en hel del på mig, men nu i efterhand är det skönt.. Börjar märka resultat också! Love it! :)

Peace!

Inga kommentarer: