Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

20 augusti 2008

Melonia, tatuerare och drömmare.

Kommer ni ihåg filmen; Resan till Melonia? Kommer ni ihåg scenen i fabriken där den elaka chefen står över alla arbetarna och piskar dom och ropar med monoton röst i ett; "Arbeta, arbeta, arbeta, arbeta, arbeta"?
Så är det denna vecka för min del.. Eller inte!! Det är onsdag och jag är inne på min sista arbetsdag för denna vecka! :) Är SÅ nöjd över det faktumet.

Fick en rolig förfrågan i måndags, en kompis till en tjej jag känner lite halvt om halvt, mailade mig efter att dom suttit och pratat tatueringar. Tjejen jag känner hade sagt att hon skulle fråga mig om jag kunde rita den tatueringen hon vill ha, men som hon inte hittat på än.. Sagt och gjort - hon mailade mig och självklart så tackar man ja! :)
Det är verkligen jättekul att få förtroendet till såna här saker. Tack E för att du rekommenderade mig, det värmer otroligt ska du veta! :)
Ska sätta mig ner ikväll tror jag och klura ut lite förslag åt henne.

Satt och läste lite bloggar nyss och blev lite full i skratt när jag kom till A´s blogg.. För tre dagar sen satt jag och funderade på i stort sett samma sak som hon bloggat om i senaste inlägget.. Dagens konsumtions-samhälle.. Att man inte kan få vara helt nöjd med det man har trots att man har det viktigaste.. Hälsan och en underbar familj (två underbara familjer kanske man ska säga.. ;) )... Att just "Mycket vill ha mer" A... :P
Jag har i och för sig alltid varit lite av en dagdrömmare och längtat till i framtiden, när man själv tar sina egna riktiga kliv in i vuxenlivet. Är och nosar och leker vuxen redan nu, har ju jobb som jag sköter, egen bostad (andra hand - jag vet, men jag sköter den på papperet själv än så länge), lagar egen mat och så vidare och så vidare..
Men är inte redo än för det "vuxnaste" steget och det tar nog några år till, men det ska jag erkänna, längtar till den dagen när jag känner att man är redo. :)
Nä, får anamma uttrycket som en kollega sa om mig, hon tycker att jag alltid är så himla lugn och sansad; "Stina! Du är ju för fasen som en häst på valium!!" *skratt* Alltså.. Jag får se till att lugna ner mig så att jag matchar hennes bild av mig, med hur jag tänker.. En dag i taget.. :)

Nog från mig idag, tänker på er där hemma. Blir lite extra när man nyss varit i kontakt med er...

Stor kram från mig i söder.

PS. Kommer lägga in lite fler bilder från bröllopet sen tänkte jag (och även från Winnerbäck) när jag fått lite fler bilder.. *peak peak* ;) DS.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi, har ju sett att du är duktig att måla, så tänkte självklart på dig direkt när Lina sa att hon inte hittat nån som kunde måla den :D
Hoppas ni kommer fram till nåt bra :) krami / Emma

Anonym sa...

Det var verkligen jättesnällt! :) Så kul att få önskemål så man har något konkret att arbeta för, har tappat känslan för att sätta mig ner och bara rita nu för tiden.. Men så här går det kanonbra! :) Kram kram!