Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

10 januari 2009

Julledighet, samma brevinkast och thaimat.

Hej!
Nu känner jag att det var dags för en liten uppdatering här igen, ursäkta dröjsmålet men tiden har inte riktigt funnit till.
Vad har hunnit hända sedan sist? Mycket, både trevliga och tråkiga saker.
Julen med allt vad det innebär har passerat, nyår likaså och nu sitter vi hemma här igen.. Ja.. Hemma..
Nu under julledigheten har jag ordnat med adressändringen och igår städade vi ur lägenheten för att idag kunna lämna över nyckeln till tjejen som ska ta över min gamla lägenhet.
Vi är från och med idag, vid lunch, officiellt sambos! Min post dimper ner i samma brevinkast, alla mina saker finns numera här, en del i en enda röra i vardagsrummet och sovrummet. Men det ska jag försöka ta tag i idag. Alternativt dela upp det så en del ordnas imorgon. Vi får se hur orken infinner sig.
I veckan som var har jag hunnit återgå till jobbet. Delvis är det skönt, men visst ska jag erkänna att det var skönt med sovmorgnar och inte behöva tänka på att man jobbar den och den dagen så då kan vi inte göra något. :)
Dessutom - i onsdags, eller vänta nu... Torsdags var det ju, anyway.. Då, den dagen så satte vi oss i bilen för att åka till ett ställe som heter Orienthuset här i Gbg. Hur häftigt som helst! Massa matvaror från orienten. Vi handlade så det stod härliga till, men pengarna rullade ändå inte iväg speciellt mycket! Jätteskoj! A fick nämligen en kokbok i julklapp - Fem asiatiska kök, som vi har kikat runt i och insåg att vi nog måste köpa på oss lite extra saker för att kunna göra alla läckerheter. Sagt och gjort, thaimat serveras var och varannan dag här hemma. Och gud så gott det är!
Hmm, nu är jag ju nyfiken. Vad har ni haft för er över jul och nyår?
Detta får bli mitt lilla back-on-track-inlägg!

Enjoy! Och ta hand om er!

Ps. Ska lägga ut lite bilder senare idag från sista tiden så får ni se hur jag spenderat mina dagar.. :)


Inga kommentarer: