Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

21 januari 2009

You´re still giving light..

Jag har den bästa sambon man kan tänka sig (i mina ögon i alla fall)!!

Vi hade besök av en kompis till oss, satt och drack lite vin (öl för grabbarna) och lyssnade på musik.. Jag drog igång Takidas senaste singel - Handlake village. Dels för att jag tycker videon är grymt mysig - Norrland!! :) Och dels för att det är första låten på deras skiva som jag föll för, långt innan Curly Sue och resterande spår på den plattan..
Varpå L säger, med väldigt mycket ironi i rösten, att den har han ju aldrig hört (han kör taxi och radion spelar ju nästan sönder den för stunden)..
A säger då argt till honom att han ska visa respekt - för det var på den konserten som vi träffades! Och det var faktiskt en riktigt bra konsert.
Jag tittar på honom och säger - Ja.. Den bästa..
A - Ja.. Verkligen..

Senare på kvällen.. Vi sitter och slökollar på "Two and a half men" (sitcom med Charlie Sheen i en av huvudrollerna), A lutar sig fram och ger mig en kyss och säger - Nu kom jag på varför jag föll för dig på konserten.. Du är så vacker! Och jag älskar att se dig skratta..

Är det konstigt att man tappar andan emellanåt?! Jag måste faktiskt citera Charlotte från Sex and the city-filmen (ja.. Jag har sett den och tyckte om den, trots att jag inte sett ett enda avsnitt av serien..).
I feel lucky everyday.. Not all day.. But every day.. (Jag känner mig lycklig varje dag.. Inte hela dagarna... Men varje dag..)

Det är så mycket mer saker han gör förutom detta i måndags som får mig att må som jag gör, men detta var så härligt att höra.. Så jag är bara tvungen att få skriva av mig.. :)

Nej, dags att förbereda lunch..

Ha en härlig dag - vad ska ni göra?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ni verkar vara så härligt par :)

Anonym sa...

Å vad gulligt :) Ja, det är så man ska ha det, må bra tillsammans med nån !!
/ tcd

Anonym sa...

Det är kärlek det:)
A-K

Anonym sa...

åå det låter underbart!
sköt om er. Kram annelie

Anonym sa...

vännen, du förtjänar det bästa! Jag håller med A, du är otroligt vacker.
Angående gbg-resan har jag kommit fram till att det vore trevligt att ha fått min första lön innan jag kommer (vill ju kunna shoppa lite!)...tyvärr dröjer det till mars... Men vad sägs om att boka in helgen efter den 25:e? ta hand om er! Kramar/Anne