Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

09 september 2008

Flytt, basist-wannabe och dansant sångare

Oj oj oj, dålig uppdatering här nu.. Skäms på mig!












Men jag mår bra i alla fall, ingen fara här.. Jag är lycklig.. :)

Herregud, har hunnit med en hel del sen sist. Hjälpt hjärtat att flytta och haft finfrämmande här.
Måndagen förra veckan packade vi ner alla A´s saker och bubbade dessa till hans nya lägenhet, det var så härligt att se honom på kvällen. Vi var trötta som få efter allt ståhej, men han såg så lugn och tillfreds ut... Härligt att se! :) Jag fick dessutom imponera lite på honom, han hade bestämt med en kompis som skulle försöka komma och hjälpa till, men han hann aldrig pga skola, så vi gjorde allt själv.. Något som A inte hade trott jag skulle orka.. Men tji fick han! Stina kan minsann! :)
Kan lägga ut lite bilder sen så får ni se, men för stunden så är det spartanskt och A ursäktar sig hela tiden, tänker inte ta några bilder förrän han börjar känna sig nöjd, det är ju trots allt hans lya. :)
Hittills är det bara 4 som vet om det (tror jag iaf, om inte han sagt något till någon) förutom han och jag, men det kommer bli lite förändringar här framöver.. Återkommer sen.. :]

Helgen då.. E kom hit i torsdags, vi åt lunch på Murveln och sen gick på stan. Strosade runt och kikade på lite kläder, bland annat.. En alldeles perfekt dag med en härlig vän.
Fredagen for vi ner på stan igen för att inhandla diverse saker, vin bland annat. Som vi avnjöt senare på kvällen. Först något glas hemma hos mig, sen resterande hemma hos J´s svägerska´s syster... :D
Vi var totalt 7 tjejer som satt och pratade, sjöng och dansade hemma hos henne. Drack vin och mumsade på hennes "snacks" som hon köpt.. Gissa om vi fick en chock när vi fick se vad hon köpt... 4-5 olika sorters ostar, kex, bröd, vindruvor och oliver... Snacka om seriöst tilltugg, det kommer jag även försöka införa hädanefter..
Ringde A under kvällen där också, han hade grabbkväll med hans gäng.. Pratade länge och väl och resultatet var bättre än man vågat hoppas på.. Min kväll var då officiellt formtoppad vid det tillfället.. :)
Efter några timmar där hemma begav vi oss ner på stan och in på Dubliner´s, dansade i stort sett från första till sista stund där. Jag och E + två av tjejerna upptäckte att det fanns en fläkt vid scenen så vi dansade oss fram till den, jag hamnade precis framför sångaren som i slutet av en låt måste ha varit så imponerad av våra dansmoves och headbangande att han sträckte ut basen mot mig och lät mig slå på strängarna de sista tonerna!!! :D
Har aldrig agerat groupie och kommer aldrig göra det, så det där är det närmaste jag någonsin kommer komma det livet.. :P Skoj var det då! Jag hade kul och så länge jag roat någon mer med min "vackra" dans så är jag nöjd.. Som jag sagt till en viss herre; Jag sjunger inte för att se sexig ut, jag dansar inte för att se sexig ut, båda två sakerna gör jag för att jag tycker det är kul och får mig på bra humör.. :)

Just nu sitter jag hemma hos A och inväntar att han ska komma hem från jobbet. Längtar efter honom, vi sågs ingenting under helgen och denna vecka går vi om varandra så för stunden längtar jag oförskämt mycket efter honom.. Med all rätt också.. Han får mig att må bra, bättre än jag någonsin gjort om jag ska vara brutalt ärlig och öppen med såna känslor..

Inga kommentarer: