Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

15 september 2008

Hem, julkänsla och mammas köttbullar.

Jag känner mig hemma här..
Ser fram emot vad som kommer, men ska försöka leva för dagen fram tills dess... Ska försöka.

Imorse när jag klev upp för att göra mig iordning och ta mig från jobbet fick jag helt plötsligt jordens julkänsla.
Det var lite dunklt ute, jag tände två lampor i vardagsrummet och de kastade ett behagligt sken i rummet. Just då längtade jag till jul.. I år har jag bestämt mig för att kliva upp och göra frukost tidigt och kolla på lucia på tv dessutom. Har inte gjort det sen jag bodde hemma, men i år ska jag ställa klockan och sätta mig med tända ljus och njuta. Såg nämligen att jag är ledig den dagen. :)
Skulle gärna gå i kyrkan senare på kvällen också, men det visar sig om det blir verklighet eller ej.

Har till och med redan hittat julklappar åt tre av dem jag ska ha till.. I september redan!?! Har inte köpt dem än dock. Jag har ju de senaste åren lyckats bli klar med julklappar redan 3-4 veckor innan julafton. Och gud vad det är skönt! Slippa stressa in i det sista, att faktiskt kunna njuta av julförberedelserna - det är helt underbart. :)

Försökte mig på mammas köttbullar, sås och stuvade makaroner idag - och för första gången så lyckades jag få till både köttbullar och sås exakt som mamma! Blev förflyttad tillbaka till barndomen måste jag erkänna. Så mysigt! :)

Nu ska jag tappa upp ett bad och lägga mig där och läsa. Är lite fryssen, A´s lägenhet är lite kylig än så länge. Tror att det är elementen som behöver luftas..

With love.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, julafton. Snart är det dags igen. Nästan nästan lite julkänsla jag med :P Men bara nästan ;)
/ tcd