Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

23 oktober 2008

10 saker

Behöver något att fördriva tiden med, hittade en utmaning på en annan blogg - så ni som har egna bloggar och varit inne här och kikat - ni är utmanade.. ;)
Ni andra kan ju få göra detta och skicka i ett mail till mig och ni vill fördriva tid och samtidigt förgylla min inkorg med ett riktigt mail till skillnad från alla nyhetsbrev och spam-mail som annars kommer dit. :) Man ska fylla i tio saker som man tror andra inte vet om en själv.

Jag…

1. Har aldrig pallat äpplen - eller annat!
2. Har aldrig sett en Starwars-film
3. Har aldrig gått på en järnväg som används..
4. Har aldrig tyckt illa om att gå till skolan.
5. Har aldrig ljugit om mina känslor.
6. Har känslor och tankar i uppror för stunden..
7. Har sjungit kareoke så onykter att jag inte vetat om något förrän dagar senare när man får höra kommentarerna: "Fan, du var ju grym på att sjunga ju!" *gulp* (inte bra att fira midsommar med A i J-ås.. ;) )
8. Har haft seriösa funderingar på utlandsflytt..
9. Kommer fortsätta vara den jag är, med värderingar och allt.. You don´t like it? Your lost!
10. Tycker att romantik och sånt är sliskigt, men har (tyvärr) upptäckt att jag behöver det..

Hittade den här dikten när jag snurrat runt på nätet också - visst är den fin!

När ditt inre gråter, ditt liv känns tomt.
Människor sviker och allt gör ont.
Hjärtat plågas av varje slag.

När du aldrig tror att det ska bli dag.
När natten är mörk frukta ej.
Du vet att jag finns här för att beskydda dig.

Livet är svårt och känns kallt, men jag lovar, jag offrar allt.

För att du inte ska gråta tårar av blod.

Detta kallas vänskap inte mod.


Ska nog lägga mig i badkaret nu, det är kyligt i lägenheten och det blåser kuling utanför fönstret.


Inga kommentarer: