Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

26 oktober 2008

Jobb, färdig middag och soffa

Har spenderat större delen av dagen på jobbet idag. Var väldigt slut i huvudet när jag stängde dörren efter mig sen jag slutat. Vet inte varför, men det kan ju ha att göra med alla sena nätter det blivit sista veckan.

När jag väl kom hem idag så möttes jag av ett kök i full fart. A hade förberett en jättegod middag åt mig (fläskkotlett, sås att döda för och egen gjord klyftpotatis) – gud vad det var välbehövligt. Blev väldigt medveten om varför han har mitt hjärta i ett stadigt grepp. Han bryr sig – och visar det!

Hur som helst, han hade lagat ihop och det smakade verkligen kanon!

Efter maten så for vi iväg hem till mig, skulle kika på och försöka montera isär min soffa och ta med den hem till A istället. Det behövs en soffa och han (vi) har inte längre tålamod att vänta på hans soffa. Får se om vi behåller min sen eller om vi byter ut den om hans kommer ner vid senare tillfälle.

Tror förresten att vi har hittat var vi ska köpa julgran ifrån!

Igår var vi iväg till Bauhaus vid Bäckebol, köpte ny duschblandare och öglor till draperiet, plugg till spegelväggen och en golvskrapa – storshopping va? :)

Hur som helst – där fanns det granar och julpynt! Kikade inte så noga, men tror att det inte kostar så fasligt mycket där heller.

Blev inge julklappstittande, jag skulle ju iväg och jobba senare och dessutom var A sliten, sovit dåligt – hade visst drömt att han fått en fortkörningsbot på 30 000! Inte konstigt att han sov oroligt då – i dessa tider vill man inte lägga pengarna på sånt! :D

Kollade på Casanova igår, med Heath Ledger. Den var riktigt bra, grät till och med en skvätt där.. Jag har visst gått och blivit lite känslig så där.. Kanske för att man släppt taget om den biten i sitt egna liv. :)

Hur som helst – filmen var bra. Lasse Hallström som regisserat den och det syntes! Den påminde om Chocolate som han gjorde några år tidigare med Johnny Depp i huvudrollen.

Casanova var i alla fall en riktig kostym-film så jag vet en som

Borde se den om hon inte redan gjort det.. A… Det är nog en film för dig! :)


Testade nya duschen nyss, så underbart med ett brett duschmunstycke. Måste vara 1 dm (minst) i diametern! Nu sitter jag i min soffa som vi nyss monterat ihop, avnjuter en god kopp te och ska snart lägga mig. Jobb imorgon igen för min del. :)



Inga kommentarer: