Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

24 oktober 2008

Sömnlös och ännu en lista

10 favoriter:
Färg: Grönt!
Mat:
Tycker om fisk i många olika former
Band:
Takida..
Film:
Gillar att gråta till ett drama (Sex and the City - the movie) Skratta till komedi (Trångt i kistan) Gömma mig bakom kudden till en bra skräck (Fritt vilt)
Bok:
Gillar självbiografi-, självhjälps- och verklighetsbaserade böcker.
Sport:
Basket!
Årstid:
Svårt.. Sommar eller vinter tror jag.
Veckodag:
Tisdag eller Fredag
Glassmak:
Baskin Robin´s vanilj med krossad choklad.
Tid på dygnet:
Runt 19-/20-snåret tror jag.

9 för tillfället:
Humör: För pigg för denna tid på dygnet.
Smak: Sheridan´s! :)
Kläder: En blåmönstrad klänning och cardigan.
Bakgrund: Köksväggen med ett fönster och utsikt över Hela Göteborg stad.
Nagellack: Nada
Tid: 01.55
Omgivning: Köksmiljö
Irritationsobjekt: Mitt sinnestillstånd - vill kunna sova!
Tankar: Vill hellre vara ledig imorgon än jobba.

8 första: (första alltså...inte nu)
Bästa vän:
A-K, E och A...
Screen name: Tjorv
Husdjur: Phoebe -90 till -07, Selma -94 till -06, Astrid -98 till... och Frasse -04 till..
Piercing: 5 hål i öronen och 1 i tungan.
Förälskelse: Kronprinsessans Daniel!! :D
Musik: Bsb..
Bil: Har inte ägt någon egen bil än..
Kyss: *förträngt*

7 senaste:
Cigarett: Nej
Mat: Hempizza idag..
Dryck: Sheridan´s
Biltur: Till Pressbyrån med A.
Kyss: Fick en nyss av A
Spelad låt: Hmmm minns inte....
TV-program: Vänner.

6 har du någonsin:
Dejtat någon av dina bästa vänner: Nej
Brutit mot lagen: Ja
Blivit arresterad: Aldrig och planerar att hålla det så också.
Badat naken: Javisst.
Varit med på TV: Ja, fast det har vart i nyheterna eller nåt annat inslag.
Kysst någon du inte känner: Ja visst har jag det fast inte de senaste åren.

5 nej tack:
Kläder: Skulle vara nåt jag inte kunde ha pga storlek.. Eller något rosa!
Mat: Lever!
Musik: Rap.
Dryck: Kaffe
Film: Rå-action

4 saker:
Du gjorde igår kväll: Badat, blogga, titta på Criminal Minds, Vridit och vänt i sängen.
Du kan höra just nu: Duschen, blåst, tangetklapper och surr från datorn
Du inte kan leva utan: Familjen, vänner, vilja och lagom mycket pengar..
Du gör när du har tråkigt: Surfa internet (ink blogg), läser, tar en promenad eller kollar på en film.

3 personer:
Du kan berätta allt för: A, A-K och E
Du tycker om: Men.. Omöjlig att svara på..
Du inte gillar: Människor som är trångsynta och egocentriska.

2 val:
Kaffe eller te: Te så klart
Vår eller höst: Vår

1 önskan: *privat*



Klockan är 02.00. Jag är inte det minsta trött, förstår inte vad som är fel! Klev upp 7 i morse för att gå iväg till jobbet, sov dåligt på natten, somnade flera herrans timmar för sent pga att det blåste hård vind hela natten. Trodde ju att fönsterbäcken skulle lossna! Lägg till att jag jobbat hela dagen och sen varit och handlat mat..
Hade även innestående pengar på Stadium eftersom jag lämnat tillbaka ett rea-plagg förut. Har köpt en vinterjacka, första riktiga vinterjackan på flera år. Är helnöjd och dessutom är det billigaste vinterjackan jag köpt sen någon gång jag gick i skolan.

Imorgon ska vi iväg och köpa plugg, dusch draperi-krokar och kanske börja kika runt på julklappar. Ska bli mysigt, ser verkligen fram emot det. Dessutom har jag fått helt klart med ledighet över jul.. 2 hela veckor med start den 22 december! Har lite förhoppningar och förväntningar inför det måste jag erkänna.. Längtar verkligen. I morse när jag väl kom till jobbet så möttes jag av levande ljus och sån där härligt dunkelt ljus där. JAG ÄLSKAR DET!
Det mesta med julen är underbart i mina ögon. Maten, stämningen, dofterna och att få umgås.. Härligt! I år har jag stora förhoppningar om att faktiskt lyckas hålla mig vaken och kunna gå på midnattskonserten natten innan julafton. Brukar vara så mysigt. Förr om åren när jag sjöng i Ceciliakören var vi alltid med och det var så gôtt! Mysigt.. Alla klädda i svarta underdelar och röda toppar.. Gulligt! :)

Nej, men du! Tror bestämt att jag börjar bli sömnig nu. Härligt! :)


Inga kommentarer: