Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

01 november 2008

Fynd, bokläsande och ledig vecka

"Ledi lör, ledi lör, ledig lördag - och söndag!" Har ni inte hört Mora Träsk´s underbara hyllningslåt till lediga helger? Inte? Okej.. Det är eran förlust! :)

Hur som helst, ledig idag, veckan har varit jätteskön, har endast jobbat 3 pass och dessutom har hjärtat varit hemma från jobbet - de hade ledig veckan denna veckan. :) Så mysigt!
I tisdags så kom en fd jobbarkompis förbi här efter att jag slutat, vi ät tacos och grabbarna tog några öl. Det var riktigt trevligt, gud vad göteborgare har härlig humor! Skrattade åt båda två så jag hade ont i magen och halsen dagen efter!
Onsdagen (L sov kvar på soffan eftersom det blev lite väl sent) roade vi oss med att först åka och införskaffa en tv, hälsa på L´s iller Lucifer och sedan åka hem till oss igen och plugga in tv:n för att sedan ha Vänner-maraton, säsong 10.
Alldeles perfekt slappar-dag.
I torsdags så tog jag och S en promenad, hon behövde paus i tenta-plugget och jag ville få komma ut en sväng, riktigt mysigt - hon är rakt igenom snäll och väldigt lättpratad. Härligt! En promenad-kompis! Dessutom bor vi nästan grannar nu. :)
Gårdagen var nog ändå veckans höjdpunkt. Den spenderades i soffan, jag tittandes på film och A läsandes - hände med andra ord inget alls! Men det var så otroligt mysigt att bara få vara.. Tillsammans..
Idag har Stina dessutom gjort ett fynd! Följde J´s tips om att åka till Kommersen någon helg.. Sagt och gjort - idag var jag där, massor med roliga och udda saker som skulle krngas iväg, jag hittade på rödvins krus och en vinkaraff i laserad lera.. Såå snygga! 50 kronor för 6 glas (krus) och karaffen ihop! Har letat efter dessa i snart 5 år, men aldrig hittat hela eller ett komplett set.. Men nu! :) Kan lägga upp bild på dem sen när kameran laddat klart batteriet.

Nej, nu vet ni att jag lever, jag ska slänga mig i soffan och läsa lite nu, hittade en ny pocketbok förra helgen också... Svensk Maffia - en bok om sveriges mc gäng och andra grupperingar som inte alltid håller sig inom lagens ramar..

Ciao!

1 kommentar:

Anonym sa...

skönt och veta att du lever guman =).....du verkar ha haft det bra :D.
kramar emma