Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

09 november 2008

Ompysslad, lugn vecka och allmogemöbler

Oj oj oj vad veckorna springer på i faslig takt. Fars dag idag - grattis pappa! :) Hade velat ge honom en kram idag, men 50 mil är lite väl långt för en sådan sak - det fick helt enkelt räcka med ett samtal i morse.. Ska ta igen det sen när han och mor kommer ner om några veckor. :)

Vad har vi roat oss med denna vecka då? Ja, säg det - är min kommentar för stunden. Jag kommer knappt ihåg vad som gjorts denna vecka..
Hmmm.. Få se nu.. Har börjat plocka ur min gamla lägenhet - snart är det helt tomt där!
Vi har varit och köpt hyllor till vardagsrummet vilket var grymt skönt, alla mina böcker är flyttade och A ska leta fram sina också och ställa in dem, få se om vi behöver komplettera med en till hylla eller ej..
I går när jag kom från jobbet möttes jag av matos från köket och en älskling som kom och mötte mig i dörren med ett glas (krus) vin till mig. Var väldigt låg i fredags och det gillades inte av honom, så när jag väl kom hem efter mitt 24-timmars pass blev jag ompysslad. Gud vad det värmer! Jag har den bästa pojkvännen jag kan tänka mig - och tjejer... Han är min! ;)
Veckan som kommer borde vara lugn, men om jag inte är helt ute och cyklar så är det ganska många möten denna vecka.
Vaknade med nära på nackspärr i morse och värkande rygg, jag längtar verkligen efter att svärfar kommer ner i framtiden, vi (eller A) har fått en säng av dem,

en avlutad allmogesoffa som man gjort om till säng. Ni vet en sån man bäddar ut från soffans huvud-del.. Superfina möbler är det i alla fall och både jag och A är överlyckliga för den gåvan. Kommer sova mycket bra i den. Dessutom kommer han ta med en linneskåp också - även det i äldre modell och avlutad. Jag älskar gamla möbler, det är bara så! :)


(Obs - det är ej denna soffa, men ville visa på så ni förstår vad jag menar.. :) )


1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken lyx o bli umpysslad, har tur du gumman ;)..stora kramar