Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

25 februari 2009

Ockelbo - I´m proud!

Onsdag och ledig dag, min enda denna vecka.

Har inte hänt så mycket, personligen för mig senaste veckan, har mest tagit det lugnt. Är lite låg för stunden (ingen fara dock, man måste få ha lite sådana dagar då och då - right?) så den lugna tiden är precis vad jag behöver för att orka komma igen. :)
Fick brev i förra veckan - det VAR som jag trott att det skulle vara.. Jag och A är bjuden på bröllop i sommar!!! En gammal vän som efter ett antal år ihop med sin pojkvän (fästman!) ska ta nästa steg. Är så glad för deras skull och är ännu mer glad att jag får vara med och dela den dagen med dem.. Tack E!

What else? Är det någon som missat gårdagens nyhet? Kronprinsessan och Daniel ska (äntligen) gifta sig! Och som ni kanske anar - jag är ju från samma by som blivande prinsen - så är man mäkta stolt.. Men, egentligen.. Varför? Jag är enbart uppvuxen i samma by, har aldrig umgåtts med honom eller något. Det närmaste jag kommer är att jag när jag var 4..? 5..? kanske 6 år, vet faktiskt inte riktigt där, var kär i honom! Ja, det är sant! Jag såg honom i mataffären och tyckte han var sååå snygg! :) Hursomhelst.. Det är nog mer att min gamla by får positiv reklam i och med deras kärleksval. Ockelbo hamnar ännu mer på kartan. Sveriges minsta kommun, smultronstället i Gästrikland, Wij Trädgårdar, Bettan Höglund (jag vet att hon är från Jädraås, men det hör i alla fall till Ockelbo kommun) och nu snart Sveriges prins hembygd.. Inga dåliga saker att koppla ihop med byn (kommunen) man kommer från.
Jag har alltid varit stolt över var jag växt upp och är jättenöjd med min uppväxt i övrigt. Har alltid haft vänner som stöttat och strävat åt samma håll. Vi var ordentliga när vi var yngre och i och med den starka gemenskapen vi hade så har vi alla fått en grymt bra grund att stå på. Vet att alla våra föräldrar var nöjda, de behövde aldrig oroa sig om saker när vi gjorde något.
Jag älskar min uppväxt - den har bidragit till vem jag är idag och jag är stolt över den jag blivit. Har min grunduppfattning om saker och det gör mig stark.

Det bästa är att jag lyckats kompletera denna kärna av vänner längs vägen, har fått någon mer riktigt bra vän längs vägen och gud så jag är tacksam för det.
Känner att såna här saker gör att jag vet att jag kommer ut ur min låg-period snart.. Jag har mycket att vara tacksam för. Det här jag räknat upp nu är bara en liten del i allt positivt jag har i mitt liv.

Till next time - sköt om er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var riktig kaos i O-bo framför allt i går men även i dag. Tv team och reportrar överallt..Tur att man inte föddes som prinsessa.:).Kram A-K