Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

10 februari 2009

Tisdag morgon framför Oprah.

God förmiddag, eller ja.. För min del känns det snarare som god morgon.

Jobbade natten som var och dessutom så har vi utökat en del av dessa pass i veckan för att kunna göra saker som man behöver vara två på. Denna gång var det min tur och jag är därmed mycket trött nu.

I vanliga fall brukar jag kunna piggna till under bussturen hem, eftersom jag vaknat, gjort mig iordning och sen åkt hem. Men dessa pass innebär tungt jobb direkt på morgonen efter en natts, inte speciellt bra sömn. Detta tar på krafterna, ska nog ta ett bad tror jag.

Senare idag ska vi ner på stan och kika lite. Vet inte vad hjärtat tycker, men förutom att lite present till ett stundande 30-årskalas till helgen så kanske man kunde passa på att kika på något snyggt att bära när vi skall stå modeller senare i vår..

Fick ett roligt mail från en vän sedan många år. Hon bad mig om min nya adress eftersom hon skulle skicka något inom två veckor, innan hon och hennes sambo (fästman till och med nu för tiden) ska åka till Guadalope (osäker på stavningen, men ni vet.. I sydamerika, nära Dominikanska Republiken). Är så fruktansvärt nyfiken! Vad kan det vara?! Har redan hunnit tänka ut fyra olika saker som kan dimpa ner i brevlådan inom de närmsta veckorna – återkommer med besked när jag fått försändelsen! :)

Fick samtal från A-K i förrgår också. Det är skönt att prata med henne. När vi lade på luren kollade jag på klockan och såg att den sprungit iväg nästan 30 minuter – jag tyckte nyss att jag svarat i luren ju! :)

Nej, nu börjarjag känna av ryggen också – badkaret nästan!

Vad ska ni göra en dag som denna? En liten fundering.. Har kikat runt lite på andra bloggar, är lite av en blogg-sökerska när jag ej har något att göra. Tycker om att läsa bloggar, se upplägg, skrivsätt och så vidare.. En fråga som ofta återkommer är:
Vad skulle ni vilja se i min blogg? Saknar ni något? Berätta gärna om det är något som kan göra att ni tycker det blir roligare att läsa. :)

Sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i sinnet – solen börjadeprecis skina. Jag älskar Göteborg! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

den stora vita väskan köpte jag på H&M i mellandagarna på rea, 149 kronor.

kramar!