Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

27 februari 2009

Städa, jobba och åka kommunalt.

Fredag eftermiddag och jag ska snart iväg till jobbet.
Det klingar inte så jätteskoj i öronen skall ju erkännas, men måste ju jobba och då är det bara att bita ihop. Sedan igår eftermiddags är vi numera bil-lösa. A lämnade tillbaka leasingbilen han hade från företaget han jobbade åt så nu ska vi försöka spara ihop och köpa en gammal skorv något tag framöver.. Det märks klart och tydligt vem som haft bil nästan hela sitt vuxna liv och vem som inte haft det här hemma.. Den ena är måttligt road över det faktum att kommunaltrafiken är en del av vår vardag från och med nu.. Behöver jag avslöja att det INTE är jag som är denna person? ;)


Dagen har spenderats till mestadels med att städa. Har plockat upp nästan allt på vinden i förrådet, dammsugit och svabbat golven. Nu sitter jag i soffan, mätt och belåten efter att ha ätit mat och trött. Förstår inte hur jag ska kunna hålla mig vaken till ikväll på jobbet!
Det brukar visserligen ordna sig, men tycker inte om den här uppvärmningen inför 24-timmarpassen.
Ni ser ju! Är inte alls pigg - skulle vilja gå och lägga mig i våran nybäddade säng, dra igång en film och somna till den! :)


Vad ska ni göra en helg som denna? Det är ju löningshelg så ni kanske har något skojigt att se fram emot? :)


Inga kommentarer: