Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

01 mars 2009

2 månader, spa-planer och hobby ut ur dimman..

God dag!
Söndag, första mars. Jisses! Tiden går ju så snabbt! Det är exakt 2 månader kvar till det att jag ska fira min 25:e födelsedag. Å ena sidan känns det inte så speciellt, jag vet att jag inte kommer kunna fira den dagen med Hela familjen (dock en del av den och jag ska erkänna att det hade kunnat vara värre!), å andra sidan känns det lite konstigt.. Jag blir 25 år! 1 fjärdedel avklarad till magiska 100 - för dit ska jag ta mig hade jag tänkt! :) Om 5 år sitter jag här och har några månader kvar till 30! Känns otroligt bra, jag är inte alls nojjig inför att bli äldre - varför ska man vara det? Det går ändå inte att göra något åt det och vad är det för fel med att bli äldre? I have no idea! :)
För att fira stundande högtidsdag är en spahelg inplanerad i Falun i vår. Hotell inbokat och tågbiljetterna ligger i säkert förvar i ett av skåpen här hemma, ska bli såå härligt! :)

Har den senaste tiden blivit mer och mer inne på att ta upp måleri och fotografering igen. Kom igång ganska så bra med fotograferingen när jag bodde i Gävle, men har ej hittat något ställe där man kan framkalla här nere i sydväst. Fortsätter leta efter det - kommer inte ge upp på den biten, tycker om det alldeles för mycket! :)
Däremot så ger jag upp det här med att leta reda på målerikurser, för det första så är det väldigt dyrt har jag märkt, sen har jag ej hittat någon kurs som innehåller något jag är intresserad av.
Skulle hemskt gärna sitta i grupp, i en ateljé och måla igen, det är en speciell stämning..
Men när kursinnehållet inte tilltalar så vill jag ej lägga pengar på det - för stunden.

Så.. Med detta i bakhuvudet har jag nu senaste timmen suttit och letat reda på verktyg för att kunna måla här hemma! Ska dessutom ge akvarell en till chans, var med intresserad av akryl i skolan, men det kräver mer plats så för stunden "nöjer" jag mig med akvarell.. Borde få hem det i veckan - ska bli såååå kul!!
Sen vi städade undan och flyttade upp en del bråte på viden har jag sett att vi faktiskt har plats för ett staffli i vardagsrummet - och går inte det hem hos sambon - då sätter jag mig i sovrummet, för måla - det ska jag! :)
I sommar skulle jag dessutom kunna sitta på balkongen - kanske måla av Göteborg skyline! :)
Återkommer med uppdatering - är jag nöjd så lägger jag ut bilder på vad jag åstakommer.. :)

Nej, ska slå en signal hem, sen är det dags för lunch, måste hinnas med innan jobbet kallar!

Vad har ni gjort denna helg? Har ni någon hobby som ligger/har legat på lut som ni vill ta upp igen. Ni kanske har hunnit börja igen, vad vet jag? :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad kul! Då kan man ev få ett handmålat vykort:)..väntar med spänning..
//Anna-Karin

Stina sa...

Man vet aldrig... Man vet aldrig.. ;)