Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

03 mars 2009

I have a dream..

Följ min blogg med bloglovin

Jag har en dröm, eller ja.. Jag har många drömmar, men en av dessa drömmar består av hus..
Jag har länge vetat att jag skulle vilja bo på landet/mindre ort när väl familjelivet börjar pocka på..
Nu har jag kommit fram till vad mitt drömhus är dessutom!
Något i stil med detta på utsidan..










Gud så vackert! En timmerstuga.. Gärna med några år på nacken så att träbjälkarna är så där vackert åldrade..
Insidan? Har lite svårt att bestämma mig där om jag ska vara helt ärlig.. Helst av allt skulle jag nog vilja mixa stilen mellan skidstuge-känslan (ni vet, timrade väggar på insidan också, mycket furu, öppen spis och så vidare) och något i stil med vad denna bloggerska bor i.. Hennes inredning är.. Oh.. Gudomlig... Bläddra bara ner på sidan jag länkat till så ser ni hennes inredning...
Tänk er.. En varm sommadag, få duka upp på altanen, sitta i solen och läsa en bok, smuttandes på is-the och bara höra fåglarna kvittra... Eller till jul.. Klä granen i vardagsrummet, med en brasa som knastrar och varför inte en hederlig gammal gramofon som spelar julmusik i bakgrunden. Det är kolsvart utanför fönstret, förutom ljus-slingan som virats runt granen i trädgården..
Eller hösten.. Krypa upp i soffan, en filt runt benen, antingen läsa en bok, rolig tidning eller se en film ihop med A och höra hur höststormen tar i utanför fönstret.
Vår? Mmmm.. Ta en kopp the, sätta på sig jacka, solglasögon och gå ut och sätta sig i solen och känna vårens första riktigt värmande solstrålar i ansiktet..
Gud! Jag längtar verkligen efter den dag jag blir husägare.. :)
Vad har ni för drömmar?

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh det där lät ljuvligt!