Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

29 mars 2009

Snart..

Sista arbetspasset denna vecka och det varar ända fram till imorgon bitti.
Vet inte riktigt vad som hände med mig idag, gjorde inget speciellt alls, småmös ihop med A och mådde gott och helt plötsligt så blev jag jättelåg..
Det var ungefär som om jag i samband med att vi bytte kanal på tv:n medan vi zappade, gick ner mig totalt i humöret.. Riktigt skumt, men misstänker att det beror på att det slog mig vilket härligt väder det var och att jag visste att jag ej skulle hinna göra något ute innan mitt jobbpass började..
Hoppas för guds skull att det är fint väder imorgon också! Ska visserligen städa och tvätta, men tänker klämma in en promenad ute också och då vill jag lapa sol!

Såg av en händelse på ett annat ställe en bildkommentar i veckan som varit som fick mig att reagera starkt. Ni som känner mig kan nog ana vad det hela gäller, ni andra kan ju få spekulera. Det är något från mitt förflutna som ligger mig (ja, hur skriver man - för inte f_n ligger det mig varmt om hjärtat...)... Nära till hands i hjärtat kanske man kan säga..
Att folk inte skäms?! Att de anser sig ha den rätten?! Jag känner, så fort jag ens tänker på de personerna, att jag får högre puls och spänner käkarna.. Så lågt.. Så fruktansvärt egoistiskt och så j_vla fegt!! Det spelar ingen roll vad folk skulle komma med för argument - den uppfattningen kommer aldrig ändras. Inte ens om det var en nära vän eller familjemedlem som gjorde det skulle jag kunna ändra synen på det hela.. F_n ta er.. Ursäkta.. som ni märker.. Kommer mer fula ord så fort jag reagerar starkt på något.. En typisk oxe säger en del.. Lugn som en filbunke för det mesta, men trampar ni mig på tårna.. Passa er.. ;)

Som jag skrev igår så har inte bara vädret och dygnen börjat gå mot ljusare tider, jag avfärgade och tonade mitt hår igår.. Inatt.. :)
Blev inte som jag trodde det skulle bli, men jag är helnöjd ändå. Blev roligare nyans än jag föreställt mig.. :)

Har förhoppningar om att börja dra mig mot min naturliga hårfärg så småningom, för stunden är jag närmare den är jag varit senaste tiden, men med lite röd touch..

Earth hour då. Hörde på nyheterna att det varit ca 1 miljon svenskar som släckt ner i helgen, ganska så imponerande måste jag säga, med tanke på att de tydligen inte räcknat hushåll som inte varit i bruk alls under dagen/kvällen. Hurra för Sverige får jag lov att säga! :)

Nu ska jag sätta mig och skriva klart min lönerapport så den är klar innan den skall lämnas in, dra igång en film och försöka sova de timmar jag stötvis får sova här på jobbet.
Har ni haft en trevlig kväll? Gjort något skoj i helgen?

Inga kommentarer: