Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

11 mars 2009

Mitt förra liv + lista

Upptäckte nyss när jag kikade igenom min gamla blogg att jag fått svar på ett inlägg från sångaren i ett coverband vid namn Rabalder jag skrev om i inlägget.. Coolt! Synd att jag ej sett det tidigare - hade ju faktiskt kunnat vara artig och svara tillbaka och dessutom få reda på hur sjutton människan (som jag ej pratade med) kunde hitta min blogg.. :)

Hittade även en lista som var lite rolig, behövdes uppdateras en aning, men här kommer den i alla fall:

Favoritalkohol: Hmm... beror på vad som ska förtäras till.. vin till mat, cider/grogg/drink när man bara ska sitta och snacka..
Favoritfärger: Grönt, gult, rött, brunt, svart...
Framtidsplan: Njuta av den stundande våren.
Tre prylar till en öde ö: Bärbar dator med grymt bra trådlöst bredband som räcker långt (1!), batterier till datorn så jag kan sitta mycket (2) och obegränsad tillgång till förtäring (3)..
Vegetarian eller vegan? Ingendera. Vegetariskt är gott, men inte jämt!
Hur många har du kysst? Vem håller räkningen egentligen!
Hur många piercings har du? 6 stycken.
Hur många tatueringar har du? Två, en på insidan av vristen och en i nacken/mellan skuldrorna
Två saker du skulle vilja ha: En bil och fri bensin i några år..
Något som alla vet om dig: Jag har spelat basket och saknar det grymt nu!
Vad blir du glad av: Mitt hjärta, familjerna, vännerna, bra musik och en grym film!
Vad gör du när du blir ledsen? Säger som Anne, vill gärna vara ensam då och få rensa systemet... Sen eventuellt få ventilera det hela.
Vad är det första du köper när du varit pank länge och får pengar? Mat så klart! Det är det enda som alltid går åt oavsett..
Favoritpasta: Spagetti
Vad var det senast olagliga du gjorde? Laddade ner musik...
Vad längtar du till? Helgen, att få träffa familjen! Och framtiden... Ihop med A.. :)
Favoritsnabbmatställe: Depå på Nian i Gävle.. Sushi!
Vad har du i glaset? Oftast mjölk eller vatten
Bästa hang-outet: Någonstans där man kan sitta och njuta av gott sällskap och kolla på massa folk.. =)
Favoritte: Munkte, Guteblandning och Gotländsk sommarblandning från Gotland..
Favoritglass: Baskin Robin´s vanilj med krossad choklad!
Vilken film får dig att gråta: Armageddon - vet att filmen inte är speciellt bra! Men det finns personliga saker bakom den känslan.. =)
SATC - filmen och Wilbur..
Vad är skönhet? Att våga tro på sig själv så pass mycket att man inte behöver hävda sig hela tiden.
Vad är lycka? Att må bra av vad man gjort/gör och är tillfreds med sin livssituation.
Om du fick 1 miljon, vad skulle du göra då?: Resa, spara och ge bort..
När grät du senast: För några veckor sedan...
Vad är du rädd för? Att inte klara av det jag tagit på mig och att förlora någon nära och kär.
Favoritmat: Pasta av olika slag, thai och sushi!
Frisyr: Varierar, men mörkhårigheten är alltid där.
Vacker människa: Utsidan: A. Insidan: A-K
Klok människa: Min bror M.
Vad åt du till frukost?: Hmmm..
Vem tycker du synd om: Det är många det...
Vem tycker synd om dig? Oj.. Ja.. vem tycker synd om mig? Gör du? ;) Ingen hoppas jag, jag mår bra och klarar mig fint nu..
Vem tycker inte om dig? Vet jag inte heller.. Tror jag undviker sådana som jag inte kommer överens med så då slipper jag ta reda på det...
Gillar du svarta kläder?: Ja, stilrent och lättmatchat... Fegt om man så vill det.. =)
Vem hade du senast en seriös pratstund med?: A och A tror jag..
Brukar du svära mycket?: Ganska, men försöker gå över till: järnspikar, nedrans och gud i himmelen.. Folk reagerar mer på dom uttrycken än när man säger: F_n, J_vlar eller F_tta...
Största misstaget du har begått: Säger jag inte! De som vet - vet och de som inte vet - de vet inte..
Är du kär?: Så in i norden.. :)
Vill du gifta dig? Ja..
Hur tidigt stiger du upp? När jag måste.. Eller när jag vaknar..
Gillar du att slåss?: Nja... Ge igen när man spelar basket, men inte slåss.. Då blir det tjuvknep man tar till.. Men jag gillar att kolla när folk slåss.. Kamsport är kul!
När var du senast riktigt full: Midsommar -07.. Då jäklar mådde man som ett ägg dagen efter.. Har varit riktigt full efteråt också - men den kvällen.. Hua.. Den är och förblir nog den värsta fyllan jag kommer ihåg.. :)
Hur många timmar sover du per natt?: Varierar beroende på om jag jobbar eller är ledig...
Saknar: Mina gamla katter, familjerna och vännerna.. Dagligen..


3 kommentarer:

Anonym sa...

Gulliga dig...
// A-K

Stina sa...

Du vet väl att jag tycker du är fin på utsidan också, men ville bara säga att du är den som är finast på insidan av alla jag känner.. ;) Du har bra konkurrens, men står dig bra i den!

Anonym sa...

tack för stödet! Kan komma till nytta ;) kram!