Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

10 april 2008

Passa er.. I´m doing martial arts.. :)

Herregud vilken vecka.. Startat på riktigt på jobbet nu och dessutom har jag tränat med K på gym flera pass - ett till imorgon till råga på allt! :D

Måndag - klev upp för att infinna mig på gymmet till 7:00.. Körde spinning och sedan core, och för er som inte riktigt kan hålla isär alla gymtermer.. Att stärka muskler i bålen (core på engelska står för kärna, kärnan i kroppen m.a.o).. Men olika mag- och ryggövningar.. Grymt jobbigt! Men säkert nyttigt så det blir fler gånger.

Tisdagen skulle vi testa på Bodycombat.. Så fruktansvärt kul! Bodycombat är ett förkoreograferat non-contact, högintensivt gruppträningsprogram inspirerat av kampsporter som karate, kickboxning, taekwondo, tai chi, kung fu, muay thai och även capoeira. Hur kul som helst och väldigt effektivt om man av någon anledning är förbannad på någon/något eller vill få utlopp för något man inte kan prata om.. Då kan man bodycombat:a ut det och inte skada någon! Praktiskt! :)

Imorgon ska vi köra MRL (Mage, Rumpa, Lår) om vi får plats på passet, om inte så kör vi vanlig styrketräning.

Och sen är det helg - vilket för min del innebär jobb.. :(
Känner inte för det denna helg, kanske beror på tröttheten i kroppen nu när träningsvärken håller på att gå ur, men ändå.. Äh! Bit ihop bara - det finns dom som har det mycket värre. Vad har jag att klaga på? :)

Idag tog jag förresten ut Frasse i kopplet på innergården - men fyyy sjutton för det! Sämre matte kunde jag inte ha varit.. Svansen var som en dammvippa, raggen var rest och han smög fram om han ens gick..
Väl inne var han desto kaxigare och satt i fönstert och kikade ut på fåglarna som vågat sig ner på marken efter honom.. Katter.. *suck* :)

God natt mina vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm man får ju riktigt dåligt samvete när man sitter här o bara "jäser":P Kram A-K

Anonym sa...

Hej gumman!
Tack för ditt meddelande på mobilen, jag lovar att ringa upp under helgen, det har varit lite körigt på sistone (berättar mer sen). Ville eg. bara komplimentera (haha, är det ett ord??) den finfina bilden på dig, jättesnygg :D
Ha det bra i våren! KRAMAR/Anne