Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

24 april 2008

Personlig assistent på väg att fylla år

Allt är bra..
Förvirrande, överväldigande.. Men bra.. :)
Solen lyser dagarna i enda, så fort man går utanför dörren med något mer än linne och tröja börjar man svettas som jag-vet-inte-vad, det är helt underbart! Våren, med allt vad det innebär är här på riktigt!
En vecka kvar till min stora dag också, känns lite knasigt måste jag säga. Första gången jag jobbar när jag fyller år, men det ska nog gå bra. Slutar ju fem och börjar sent dagen efter så något kanske man kan hitta på i alla fall.
Vad står på önskelistan då? Hmmm.. Lisebergs-årskort.. Pengar.. och fortsatt soligt väder.. :)
Eller pengar kan vi stryka.. Bättre betalt för jobbet man gör hade varit mycket trevligare, tusenkonstnär som man är.. Vissa dagar är helt sjuka ändå.. Man agerar:

* Kock
* Elektriker
* Snickare
* Sköterska
* Städerska
* Telefonist

För att nämna en del.. Ändå har man betalt för ett yrke och dessutom inte speciellt bra.. Äh! Lägg av nu Stina.. Kan inte klaga egentligen - kollegorna är helt underbara, brukaren likaså.. Tiderna är bra.. Äh! Men det skulle inte göra ont att få betalt som.. en elektriker eller snickare annars har.. :)

Har man gjort idag då? Tränat.. Bodypump för andra gången - det blir roligare och roligare måste jag säga.. :) It´s a keeper!

Emma - oroa dig inte.. Bilderna håller jag för mig själv, du kommer få dom, men ingen annan.. Iaf inte från mig.. Sen kan jag inte ansvara för vad den riktiga fotografen gör med dom.. ;)

2 kommentarer:

Tomtan sa...

GRATTIS!!!! önskar Östersundarna

Anonym sa...

Haha ja det har du rätt i han kanske gör nått elakt med dom ;)....det tror jag inte. Ja snart fyller du år :D, du kan vänta dig ett paket bara så du vet =)... krams
Emma