Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

06 april 2008

Ny väska och premiär för kroglivet i Gbg.

Förlåt Anne - ska inte upprepas alltför många gånger igen.. ;)

Nå jo.. Vad har jag pysslat med sedan förra helgen då? Har varit på flera herrans olika ställen vad gäller jobb. Tre för att vara exakt - skulle varit ett från början, men får även lite vikarie-poäng på två andra ställen i fortsättningen. Passar kanon eftersom jag varannan vecka kommer jobba i stort sett inget alls känns det som. Varför inte köra något extrapass då menar jag? :)

I går spenderade jag verkligen hela dagen ihop med K, började med att följa med henne till Ikea Bäckebol som moraliskt stöd när hon skulle inhandla lite småplock som hon kan använda här nere i Gbg. For förbi mig så jag kunde plocka med mig kläder för kvällen och sen fortsatte vi hem till K för att dumpa alla Ikea-kassar. Sen ner på stan, jag fixade tillfälligt gymkort så vi kan träna ihop under tiden hon är här. Är ju så mycket roligare att träna ihop menar jag! :)
Efter det strosade vi bara runt, jag inhandlade faktiskt en väska också. Denna gång gick den på några fler pengar än den jag haft hittills, men kvalitén är nog därefter också. För det var då den andra.. Hur ofta går en axelrem sönder MITT på?! När det är i "skinn"... Inte ofta skulle jag gissa - men det gör så klart min. Som sagt var - man får vad man betalar för - H&M.. *suck*

På kvällen gick vi ner alla trappor från K´s lägenhet, gick 10 meter och gick in på en indisk restaurang - och hjälp vilken god mat! Det var skillnad som natt och dag på denna restaurang och den enda ensamna i Gävle. Vad konkurens kan göra. :)
Efter flera herrans timmar vid bordet tog vi notan, klädde på oss och rundade hörnet av restaurangen - klev sedan direkt ut på Avenyn.. Gick till ett ställe som hette Nivå. Spenderade resten av kvällen där. Hade tänkt ta oss till Linnéplatsen också, men vi hann aldrig. Det får bli en annan gång. Ska tydligen vara ännu bättre där har jag hört.. :)

Söndag idag. Ska svira om och åka och ta en promenad i någon av parkerna ihop med K idag. Lagom sådan där dagen-efter-aktivitet. Speciellt i detta väder. Lite moln på himlen, men varmt och skönt ute.

Ah.. Göteborg.. :)

Tjingeling!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Stina :) Kul att du också bloggar..
Jag var faktiskt i Gbg över påsken och provade även på kroglivet. Var först på Push och sen hamnade vi en sväng på Nivå.. Shit vad många våningar det var :)
Ta hand om dig.. Hör av mig nästa gång jag kommer till stan. KRAM

Tomtan sa...

Hej Allra Bästa Assistenten!!!!
Tack för Dagens Ros!!!!!
Vi saknar dej! Är du säker på att du inte ska flytta norrut? *ler*
Natt och dagtanterna i Gtb v.11-13