Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

30 mars 2008

I bästa gå-bort-skjortan

Söndag - slappdag.
Sov ganska så länge idag, vaknade strax innan nio - dock hade jag ställt om klockan enligt sommartid så egentligen så sov jag som vanligt.. Men det kändes skönt att vakna upp och se klockan stå på 8:58 istället för 7:58.. :)
Låg kvar i sängen en stund och kikade på tv med Frasse liggandes bredvid, på och nästan under (!) mig hela tiden..
Efter frukosten åkte (håll i er nu mor och far) dammsugaren fram - vilket den gör, om inte varje dag så varannan/var tredje - beroende på hur Frasse sköter sig.. :)

Sedan svirade Stina om, klädde på sig sina bästa gå-bort-skjortan och spatserade ner till spårvagnen, hoppade på och åkte till Göteborgs stadsmuseum.. :)
Det var jättemysigt att gå omkring där och kika på alla tavlor och stileben, filmsnuttar som utspelades osv.. Ett helt perfekt sätt att fördriva tiden! Dick hann jag inte iväg till det andra stället jag hade tänkt åka till - Skansens Krona. En tjej som har utställning i måleri där, men får ta det i veckan istället..

Ikväll så har jag inte gjort mycket. Spenderat tid vid spisen för att knåpa ihop mat och matlåda för första gången (till jobbet alltså) på mycket länge.. Det blev brors örtaromatkyckling, potatis och maaaassa sallad.. :)
Kolla här bara... Så gott!
Jag är verkligen proppmätt nu - och då är det inte mycket kyckling på denna tallrik..

Imorgon smäller det... Intro på nya jobbet - och går det vägen så har jag fast jobb i fortsättningen!! Vilken häftig känlsa - fast jobb... MIN rad... :)
Återkommer med uppdatering sen..


Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

STAJNA!! Dags att uppdatera nu... Tänk på stackars mig här hemma som med spänning följer ditt liv där nere, jag måste ju få lite insight! :) Hoppas allt är bra med dig gumman. Tänkte vi kunde ta o kika när det skulle passa sig att jag kom ner på besök? Börjar bli sugen nu...

KRAAAAAAMAR
/Anne

Anonym sa...

Kyckling är en av mina favoriter !
såg att du kom från Ockelbo,jag har släkt där.Min faster Anna bodde där ,nu finns väl barnbarn kanske kvar....
ha det gott / Jämtland