Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

24 mars 2008

"Vi säger att det står den 24:e här istället.."

Stinas måndag har blandats med trevligt umgänge, tristess och klantighet..
Dagen började med en stor frukost framför tv:n. Fjäskade även för Frasse som fick de sista räkorna som fanns kvar sen i lördags - vilken min han fick när jag visade dom.. Låg och sov djupt när jag gjorde iordning dom och när jag sen ställt ner dom på golvet bredvid honom - shit! Trodde ögonen skulle hoppa ut ur ögonhålorna och att han skulle kloa sönder mattan när han skulle resa sig och skrutta fram mot tallriken.. :)

Sen var det dags att svira om och bege sig mot Nils Ericsson terminalen för att hämta ut biljetterna. Fixade det och satte mig sedan på stationen och kikade på folk - gud vad det är roande! :D
Sen bar det av mot V-borg för att sepandera dagen där med bror och hans familj. Första timmarna var vi bara hemma hos dom och fikade och kollade på bilder från när S var i Senegal.
Sen när klockan hade tickat iväg och visade på 15 så packade vi ihop och begav oss till F-fors för middag hos S´s föräldrar. Tacos.. Åh gud vad gott! Det är flera månader sen jag åt tacos.. Det smakade kanon. Till efterrätt bjöds det på kladdkaka, med grädde/glass, hallon och kakor.. Åh herregud vad mätt jag var efteråt!

Sen var det färden hem.. Tågresan i sig var kanontråkig - hade inget med mig som jag kunde läsa så det var otroligt långtråkigt att åka tåget. Men nu till klantigheten.. Jag bokade mina biljetter på nätet, betalade och donade, hämtade ju ut den i Gbg som jag tidigare skrivit. Men när jag kommer till stationen i V-borg så står inte mitt tåg med, men ett liknande tåg kommer in fem minuter innan mitt skulle gå. Jag kliver på och frågar om det går den och den tiden. - Nej, vi går då säger konduktörskan.. Jahaaa... Men.. På min biljett står det att jag ska åka då.. Konduktörskan tar min biljett och kollar.. - Du har bokat resa imorgon.. Bah! Va? Nää... Men det är jag som ska jobba på tåget tillbaka - så.. Vi säger att det står den 24:e istället så går det bra..
Gah.. Vad trött jag blir på mig själv.. Men tack och lov för dessa snälla medmänniskor! Jag kom hem ikväll och nu sitter man hemma, ska byta om och lägga mig i sängen och kolla klart på CSI och sen släcka för idag. Imorgon är en annan dag.. :)

Tack för idag allihopa!
Perfekt avslutning på påskhelgen..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihihi:)
Det är nu officiellt: staden man ska bo i är Göteborg! Samma sak händ emig när jag skulle åka hem till Gävle fr. U-a, men jag fick minsann INTE åka med, och inte fick jag boka om biljetten heller :(
Gott med kladdkaka!!!
KRAMAR
/Anne