Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

25 mars 2008

Muskelbergen och jag...

Gud vad jag har varit duktig idag - körde styrketräning idag. Armar.. Och istället för att flumma runt bland maskinerna denna gång så tog jag plats mellan alla (andra?!) muskelberg och körde med fria vikter.. Har ju hört - ända från första gången jag styrketränade att det är bättre och effektivare.. Men jag orkar ju tungre vikter när jag kör maskin så då känns det så tråkigt att kliva ner i vikterna och ställa sig där bland alla andra som (förvisso kört flera år eller iaf månader mer än mig) tar 10, 20 och ibland 30 kg mer än mig..
Men idag så! :)
Däremot så känns det nu - kan inte ens sätta på mig jackan utan att det gör svin ont i armarna. Och jag vet - jag säger alltid att träningsvärk är skönt, men det här är löjligt! :P

Resten av dagen har spenderats i lugnt tempo. Ringt jobb och fixat så gott det går än så länge. Kommer förmodligen vara helt klart i slutet av denna vecka eller början av nästa.. Känns kanon! Kombinera det jag har nu, med det jag önskade från början.. :)

"I can tell that you are special Don't ask me how I know..."

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan vad duktig du är :D, det skulle jag aldrig gjort....
kram!
emma