Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

21 mars 2008

Happy Easter! :)

Glad påsk på er allihop!
Långfredag idag och Stina lyckades sova ut ordentligt - fast hon la sig ganska så tidigt igår! It´s a miracle! :)
Idag? Inga speciella planer idag, tänkte att jag skulle sno ihop en liten enkel påskmiddag ikväll, lite ägg, prinskorv kanske, köttbullar (ett måste!).. Hade jag varit lite mer förutseende hade jag nästan försökt mig på en påskskinka också, men det är lite väl sent för det nu och jag misstänker att den inte skulle bli så bra som mammas - så där som jag vill ha den.. Så vi struntar i det! :)

Blir ett kort inlägg idag - mest för att önska alla Glad Påsk!

Kram på er!

-----------------------------------------------------------------------

Dags-uppdatering:

Det blev ingen påskmiddag för min del - orkade inte ställa mig och göra köttbullar...
Istället så köpte jag med mig fisk hem från Feskar Bröderna i Nordstan.. Det blev starkt kryddad makrill, rökt... Böckling... Och räkor åt Frasse.. Jag åt makrillen ihop med dillstuvad potatis och Frasse smaskade på räkorna så det hördes från köket in i rummet - trots att tv:n var på! :) Nu ligger böcklingen rensad och klar i kylskåpet och den skall avnjutas framför Let´s dance ikväll..
Efter det kanske man tar en bit av pumpapajen jag gjorde igår kväll.. Vilken härlig dag!! :)

Puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Glad Påsk på dig gumman! Kram A-K

Anonym sa...

Ja det är dryggt första månaden när man inte vet hur mycke det är man får, bättre nästa=)......men hoppas du har pengar när jag kommer ner, för då ska vi röjja hela göteborg :D.....tackar =)

kramar! Emma