Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

07 mars 2008

Flytt, förkylning och fantastiskt mysigt.

Så var man på plats då..
Ska försöka sammanfatta veckan som gått lite snabbt nu..
Söndagen packade mor, far, jag och Frasse in oss i bilen och började färden mot Göteborg från Ockelbo. Kom iväg senare än vi sagt, men det gjorde inte så mycket - var nere i Göteborg redan vid 16. Dock blev det en liten sightseeing. Var inte framme vid lägenheten förrän efter 17! Bil i Göteborg? Aldrig mer!
Väl framme ordnades allt som skulle -få guidad tur, packa in och börja packa upp. Sen blev det en dusch och hopp i säng tidigt, sliten som bara den.
Måndag - iväg till Ikea och Nordstan för att fixa möbler och årskort på bussarna/spårvagnarna. Sen hem och fortsätta montera och plocka. Tidig kväll även denna kväll.
Tisdag - uppe med tuppen och fortsätta plocka, med skillnaden idag att far åker hem till Ockelbo. Mor och jag begav oss ner på stan för att fixa lite mer saker och äta lite. Sen på kvällen var det dags för intro på nya jobbet - gick bättre än jag trott, men hjälp vad trött jag var på morgonen..
Onsdag, blev ner på stan idag också, sen hem och dona i lägenheten innan det var dags för första egna passet på jobbet.
Även detta gick bra.
Igår tog jag och mor det mest lugnt, åkte ner till Nordstan ganska sent och åt på ett ställe som heter Murveln - supergod mat och riktigt mysigt trots att hela shoppingeliten sprang precis utanför fönstret. Mor och jag tog en varsin tallrik med Filé Black and White och ett varsitt glas vin. Jättemysigt! Sen handlade vi lite matsäck åt henne och begav oss hemåt och tog det lugnt i soffan.
Idag då? Tog det lugnt här hemma på förmiddagen, åkte ner till stan i god tid innan mammas buss skulle gå och fikade på stationen. Kändes lite tomt när vi satt där - blev ensamt när hon åkte, men nu har jag fått i stort sett helt klart här hemma, Frasse och jag har legat i soffan och myst en sväng framför tv:n och så kommer även kvällen spenderas..
Lägenheten är verkligen jättefin. Jag är supernöjd - kommer lägga ut lite bilder från den så snart kameran kommer hit. Den följde med far hem i tisdags så så fort den kommer med posten så ska här knäppas kort. :)
Sköt om er - det ska jag göra.

Kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul att det verkar gå bra :D Kramis