Vem är Tjorven?

28-årig tjej som ursprungligen kommer från Ockelbo.

12 maj 2008

Capoeira, mys i slottsskogen och Jenny!

Hade en lista som jag så duktigt och hängivet fyllt i här, men så när jag skulle börja skriva resten av inlägget så lyckades jag radera allt.. *suck*
Jag orkar helt enkelt inte krångla och fylla i den igen, kanske tar det en annan gång. Kanske.. :)

Hur har din helg varit då Stina? Jo tack, förutom att jag jobbat mycket så har det varit riktigt trevligt. Spenderade hela eftermiddagen med A. Först gjorde vi sällskap med lite kollegor till honom som skulle kolla på den ena kollegans man när han hade uppvisning i Capoeira (Det sägs att Brailianska slavar utvecklade dansen för att dölja förberedelser till uppror mot sina förtryckare; det är därför capoeira är både en dans och en kampsport. Att lära sig självförsvar eller att lära sig slåss var förbjudet för slavarna, så de tränade slagsmålsfärdigheter genom att ge den en en täckmantel av dans och musik som blev till capoiera.).
Så fruktansvärt häfigt! Hennes man var, om inte den bästa så definitivt den näst-bäste. Kollegans man är han som kör hela tiden, den rakade killen, så himla duktig!




Sen tog vi vårt, eller snarare mitt pick och pack och gick till Slottsskogen, Azaleadalen och hade picknick i gräset. Hur mysigt som helst. Hade fixat potatissallad, marinerat kött, slängt ihop en sallad och tagit med allt annat som behövdes - så A hade ingen aning vad som var på tapeten, förutom Capoerian då.. Som han frågat om jag ville följa med på. :)





Imorse fick jag ett sms från J också, hon hade varit i södra Sverige på intervju för en skola hon hoppas få börja plugga på sen. Hon skulle mellanlanda i Gbg och undrade om jag hade tid att ses. Off course!! Vi träffades lite snabbt, jag köpte med mat åt henne och mig och så vi hann äta lite snabbt och snacka lite kort innan hon skulle fortsätta hemåt. Så härligt att få träffa henne.



Nu sitter jag hemma, ska ha en lugn hemmakväll, det är säkert något skoj som visas på tv:n och om inte så blir det till att dra igång en film.

Hoppas att det är bra med er alla andra. Här leker livet i alla fall. :)

Kram!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå! Efter att varit totalt avstängd från cyber-rymden så har vi nu efter att ha lånat i hop saker fått i gång datorn..nu har jag mycket att läsa i kapp...Kram A-K

Anonym sa...

Äntligen!! :)
Ja, du får sätta dig en kväll och läsa lite - blir nästan som att läsa korta kapitel ur en bok ju! Du skulle haft en bärbar dator så hade du kunnat somna på direkten i sängen efteråt också! :)
Tänkte slå dig en signal här i veckan, vilken dag är din lediga dag denna vecka?
Kram, Stina.

Anonym sa...

STINA!
Kom, igen nu! :)
/Anne